zaterdag 10 januari 2015

Parijs......

Jeetje, zijn jullie ook allemaal zo onder de indruk van wat er is gebeurt in Parijs?
Het houdt me bezig, wat een heftigheid daar.
Al die nabestaanden, wat een verdriet.....
Ook moet ik steeds denken aan de ouders van die broers, waren ze op de hoogte? Hoe moet het voor hun zijn?

Een paar jaar geleden waren manlief en ik in Parijs, zo herinneren wij ons Parijs,
Een prachtige zonsondergang, uitkijkend over Parijs;

Mooie overdekte winkelcentrums;

In een Joodse wijk mochten we binnenkijken in een Joodse synagoge; 

We zagen een super schattig winkeltje voor dochterlief, ik dacht dat gaan we samen doen!
Maar dan in Nederland, dromen mag hé?

Natuurlijk zagen wij de Notre Dame;



 We waren er in het voorjaar, de tulpen! bloeiden prachtig.
Zomaar een greep uit heel veel foto's uit Parijs.
Ik vond het er geweldig! 
Ik hoop dat het allemaal weer wat rustiger wordt en dat uiteindelijk iedereen weer kan genieten 
van een prachtige stad en prachtige mensen.....


10 opmerkingen:

  1. Ja. Vreselijk wat daar is gebeurd.
    Wij gaan in februari naar Parijs met de kinderen.
    We mogen niet in angst leven. Dat is geen leven.
    Gewoon voortdoen.

    Liefs, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig benoemde ik gisteravond tegen Donald ook de emoties van de ouders van de daders.
    Schaamte? Verdriet, boosheid.
    Zij verliezen ook een kind, maar het kind is ook dader... Ingewikkeld.
    Mooie foto's van Parijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Parijs heeft iedereen doen verschrikken... Wanneer extremisten "verder van huis" bezig zijn, vinden we het ook allemaal erg, maar dit is veel tastbaarder, zo kortbij, het toont "echter". Misschien een goede wakeup-call dat de wereld sterk aan het veranderen is... maar wat eraan doen ? Ik zag op veel blogs de boodschap "laten we toch allemaal wat liever zijn voor mekaar, en wat verdraagzamer". Volledig mee akkoord, maar ik vrees dat dat een beetje te simplistisch is... Spijtig genoeg, ondanks alle vooruitgang in kennis, wetenschap en beschaving, blijft De Mens door de eeuwen uit een morbide voorliefde hebben voor oorlog...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is vreselijk wat mensen andere mensen aandoen. En het is nog vreselijker dat ze denken er goed mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, je krijgt het er koud van, als je er aan denkt wat daar gebeurde en nog gebeurt...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's. Inderdaad een schril contrast met wat er nu aan de hand is, zo triest!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig blijven die mooie herinneringen en blijft Parijs ook wel heel mooi....ondanks alles wat nu een heel verdrietige bijsmaak heeft.

    Ik wens je een mooi weekend.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, erg wat daar allemaal is gebeurd. Dat kan hier ook gebeuren. Angstig allemaal. Parijs is prachtig. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was heel triest en angstig.
    Ik hoop dat je je mooie herinneringen kunt bewaren, je hebt er prachtige foto's gemaakt!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat er in Parijs gebeurde is verschrikkelijk. Onwerkelijk ook.
    Waar dan ook ter wereld zou dit iets verschrikkelijks zijn geweest, maar het voelt anders als je zelf in zo'n stad hebt gelopen.
    Ondanks alles zie ik ook de goede dingen die hierna ontstaan zijn. Het schouder aan schouder staan van mensen van welke religie dan ook (of zonder religie). Verenigd in verontwaardiging. Dit geeft me hoop.

    BeantwoordenVerwijderen