vrijdag 21 september 2018

Aardbevingsschade......

Zoals jullie weten zijn de kids de deur uit en willen we de slaapkamers aanpakken.
Nu is de logeerkamer aan de beurt. Ik heb alle behang er al af.
En heb zelfs al een prachtig nieuw behangetje voor 1 wand gekocht;

Jullie weten ook dat ik in het prachtige Groningen woon....
Nou ja in een dorp vlak boven Groningen. Een dorp dat midden in 
het aardbevingsgebied ligt. We hebben best wel veel schade gehad.
En dat is gemaakt en daar hebben we ook geld voor gekregen, heel fijn.
Maar ja als je dan behang gaat trekken en je komt dit tegen;

Dan weet je genoeg en weet je dat je weer de mallemolen in moet. 
Het is wat het is.... Niet leuk maar alles went.
Maar als je dan melding maakt en ze sturen je een brief waarin in staat
dat ze komen KIJKEN over 10 tot 15 maanden zakt de moed je in de schoenen....
Wat verwachten ze nu? Dat wij een jaar wachten tot we verder kunnen?
Meer dan een jaar want dan komen ze pas kijken...

Nu denken we, laat maar zitten, mijn man is handig, You Tube gewillig en we lossen het wel op.
Want zeg nou zelf hier wil je toch niet 1 jaar tot 2 jaar in zitten?
En weet je, wij hebben alleen maar scheuren. Er zijn zat mensen die niet eens in hun huis kunnen 
wonen! Wij Groningers klagen niet zo snel maar ik dacht ik laat het jullie eens zien.
Het is gewoon niet best in ons prachtige Groninger land.....
Fijn weekend. XX

20 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar! Wij hebben ook dit soort scheuren, maar dan van de mijnen die vroeger onder de woning liepen. De voorzijde van ons huis destijds met elastische verf bewerkt, die beweegt wat mee, maar binnen zie je ze nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer! Sterkte voor jullie! Gr. Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gauw dat mooie behang erop, want dat is werkelijk schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is heel goed dat je dat laat zien. En ik vind het echt heel naar voor jullie daar in het Noorden. Gauw het behang er op, want dat is enig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Balen!!!!!!!
    Wat doen we hier nog (ik weet wel een mooi plekje ;-))
    Nee grapje maar het is wel balen.........het behang is prachtig!!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjonge zeg wat een scheur. Succes met de afwikkeling. Je behangetjes is trouwens prachtig.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oef, dat is geen klein scheurtje. Maar ik zou het ook niet een jaar lang kaal laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja ik heb er pas nog wat over gezien op tv dat was om misselijk van te worden. Wat een ellende.
    o ja ik dacht dat je ergens in brabant woonde. Moi zeg ik maar als rasechte Groninger nu al jaren een verputterde Veluwenaar :))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. beste scheuren brrrr maar je behang maakt alles weer vrolijk, tof!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Daar word je niet vrolijk van. En als je dan zo lang moet wachten op reparatie.
    Gelijk heb je dat jullie zelf aan de slag gegaan zijn. Weg met die scheuren en dat prachtige behang erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je huis zo te zien met scheuren in de muur.... en de wetenschap dat je met de afwikkeling en meldingen weer lang mee bezig zult zijn is vreselijk. Sterkte met alles, groet Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Och wat erg dat het zo lang moet duren en waarom. Mooi vrolijk behangetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, dat is echt niet leuk! Onvoorstelbaar en onmenselijk...
    Je behangetje is echt prachtig, dat dan weer wel!
    Sterkte ermee, met dat ongemak!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig behangetje! Laat de man dat maar fiksen. Komt goed! Wel ellendig die "aardbevingenlast".

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ongelooflijk... Mijn vriendin werkt bij jullie in het dorp en de school waar zij werkt is compleet nieuw gebouwd. Dat kan dan weer wel. Wij wonen net aan de goede kant van de provincie. Je behangetje is prachtig in elk geval!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een scheuren ...erg hoor...maar wat een mooi behang zeg ...ik. Zeg gauw erop dan zie je het niet meer....liefs fijne week Ria 🌻🌾🧡🍄🍁🍂

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oei dat is jammer zeg, weer een scheur in de muur. Goed dat je het laat zien. De wachttijd zou mij ook te lang duren. Hoe heet je behang, ik vind het echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hello,
    Thanks for stopping by. Please feel free to leave a comment or feedback. I appreciate them all~
    Happy stitching
    gclub

    BeantwoordenVerwijderen