woensdag 20 augustus 2014

Engeland....Deel 3

En dan nu het laatste deel van onze vakantie.
Wel leuk om hier weer mee bezig te zijn. Ik ben al weer aan mijn derde week werken begonnen en
de vakantie lijkt ver weg! Het weer werkt natuurlijk ook niet zo erg mee. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet zo erg vind. Ik kan niet zo goed tegen de warmte. 

Daar gaan we;
En weer een prachtig straatje in een prachtig dorpje;

We gingen op een ochtend met een stoomtrein naar een vissersdorpje. Heel grappig, onderweg zwaaide iedereen naar ons. Mmm op deze foto trouwens net niet. Hihi maar ja dit was de mooiste foto;

En ik zwaaide natuurlijk terug. ;-)

We waren niet alleen bij de zee. We gingen ook naar een park waar de hoogste waterval van Engeland was. De natuur was er wederom prachtig maar de waterval viel een beetje tegen. Dit was 1 van de kleinere watervalletjes;

Ik moet ook niet zeuren, het was er erg mooi. We gingen boven op de berg een stokbroodje eten en zoonlief zou het brood snijden. Dat deed hij ook maar hij sneed iets meer..... Hij sneed in 2 vingers en niet zo'n klein beetje ook! Hij werd bleek en misselijk en viel flauw! Daar zit je dan boven op de berg. Met de verbanddoos in de auto... Kennen jullie dat? Lekker slim. We hadden nog een beetje w.c papier dus dat er om heen en ten slotte de zak van het stokbrood. Later bedachten we dat we er natuurlijk ook een t-shirt ofzo omheen hadden kunnen doen. Maar goed wij de berg af. Langzaam aan want hij was nog wel wat wiebelig. Beneden vond het personeel dat we toch maar naar het ziekenhuis moesten. Dus zo eindigde onze dag in het ziekenhuis. Gelukkig viel het mee en waren er geen pezen door. Naar verzorging en hechtpleisters en een stoer verhaal rijker konden we weer naar de camping......

Avondwandeling langs het strand;

Aangezien de kinderen nog nooit een Engels ontbijt hadden gehad heb ik me op een ochtendmijn kook/bak kunsten maar even laten zien. De heren vonden het heerlijk en de dames, waaronder ik zelf hebben zich er niet eens aan gewaagd! Ik eet nooit varkensvlees en dan dit op de vroege morgen? Nee dank u.

De zon op het water zien schijnen;

En met deze onnozele schapen die kwamen kijken wat ik daar toch deed in hun weiland nemen we afscheid van Engeland, het was geweldig! Wel wil ik nog een blog schrijven over de V.W busjes daar.
Dus die houden jullie tegoed. 

10 opmerkingen:

  1. Hallo,
    Wat een mooi verslag.
    Ja, dat ontbijt is wat.
    Mijn man vond het heerlijk, ik minder, vooral dat ei bij de bonen.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik ben niet te vinden voor het engels ontbijt - de echtgenoot is er dan weer dol op (vooral de black pudding, iets wat mij dan weer doet gruwelen... die heb je wijselijk ook niet gebakken, zie ik op de ontbijtfoto ;-) ) Maar het ontbijt ter zijde, vind ik Engeland nog altijd een prachtig mooi land - jouw foto's bewijzen het !
    Ik kijk uit naar je berichtje over de VW busjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook Engeland is prachtig!
    Ik ben ooit in Canada geweest en daar had je ook van die stevige ontbijten. Maar je kon ook toast met marmelade krijgen.
    Je foto's zijn heel mooi!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke post, ik heb ervan genoten! ik ben zelf nog nooit in Engeland geweest, wil ik heel graag nog eens doen. Maar dat ontbijt laat ik dan wel liever aan mij voorbij gaan haha.. wat mij betreft is dat ook echt een mannenontbijt:)

    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi. Fijn dat je ons even meenam naar Engeland. Ik ben er al zo lang niet geweest. Tja, dat ontbijt. Ik vind ei en bacon lekker, maar die bonen en worstjes hoeven van mij niet 's ochtends. Ach, ieder zijn smaak.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is toch nog even leuk nagenieten van je vakantie ... En wat een mooie foto's laat je zien. Ik ben nog nooit in Engeland geweest, het moet er toch maar eens van komen hoor. Ik zal DH deze foto's weleens laten zien :) Prachtig straatje met die witte huizen en de bloemetjes ervoor..
    Maar dat ontbijt sla ik wel over hoor. Ik kan veel hebben 's morgens, maar witte bonen in tomatensaus ...? Nee bedankt! Wat een verschil maakt het ontbijt toch in veel landen. In Duitsland en Roemeniƫ kunnen ze anders ook stevig ontbijten! Maar ik ben meer van de bruine boterham met kaas of een croissant met ei en zwarte koffie...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig is het goed afgelopen met je zoon!
    Je foto van de zee met het trapje naar beneden vind ik zo leuk; hij trekt me aan, nodigt me uit ook een strandwandeling te maken! Op blote voeten (natuurlijk) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie dorpjes. Ik zou er zo naar toegaan. We zijn nog nooit in Engeland geweest, maar dat sfeertje, heerlijk. Wat een schrik zeg van die vingers.
    Ik heb genoten van je reisverslag. En nee, voor mij ook geen engels ontbijt, wat een hoeveelheid zo 's morgens vroeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk verslag en het Engelse ontbijt neem ik voor lief. Mocht je binnenkort heimwee naar Engeland krijgen, plaats dan rustig nog wat extra foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's. Gaat het nu goed met de zoon, altijd lastig. Aten jullie niet eggs en bacon dat lijkt me nog wel wat s'morgens vroeg.

    BeantwoordenVerwijderen