woensdag 29 oktober 2014

Blauw emaille


Een aantal jaren geleden ben ik begonnen met emaille kopen. Als ik dan dingetjes verkocht had van de Bric&Brac of via marktplaats mocht ik mezelf verwennen met iets mooi's;

Tja en waarom hebben jullie dit nog nooit eerder gezien???? (Jullie konden het al wel zien boven in mijn banner, maar ik had er nog nooit iets over verteld)

Ik dacht steeds, als ik het eens ga schoonmaken zet ik het even op de tafel en kan ik mooier foto's maken. En dat is dus vandaag! Het regent, ik heb een vrije dag. Dus hup aan de slag;

Hebben jullie wel door dat ik deze spullen dan dus al meer dan een jaar niet heb schoongemaakt? Anders hadden jullie het al eerder voorbij zien komen. 

Dit is wel mijn favoriet, de tulband. Ik heb toen een aantal dingen gekocht en daar is het ook bij gebleven. Waar moet je het ook allemaal bergen he? Maar ik vind het prachtig dat oude emaille.

En nu hangt het weer allemaal schoongewassen boven in de keuken;

Dan kan het er weer een jaartje tegen! ;-)

16 opmerkingen:

  1. Mooi hoor zo allemaal bijelkaar, moet bijna een zonnebril op zo mooi blinkt het weer.
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En nu steeds genietend omhoog kijken als je de keuken binnenkomt? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer heerlijk fris:) en wat een leuke hoekje, een echte blikvanger!!

    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Esther!
    Ik heb het niet, je kunt niet alles sparen, maar ik vind het wel mooi. En de kleur blauw vind ik ook heel mooi.
    Je moet eens kijken op www.potsandpans.nl Duur, maar om je vingers bij af te likken.
    Je hebt weer een mooie schone hoek!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi maar war een karwei om het schoon te houden. 1 keer per jaar gaat nog maar dan is het vast ook wel nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moest toch lachen met je opmerking in hele kleine lettertjes, over het poetsen ;-)
    Ik ken het probleem : verzamelen en poetsen, geen interessante combinatie !
    Maar je verzameling emaille is wel prachtig - het is de poetsinspanning meer dan waard !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige verzameling emaille. Vooral het Deense Madam Blå. Ik zag het voor het eerst op het blog van Cathrine uit Noorwegen en later in het museum Amager (Denemarken). Hier is een linkje naar haar.http://cathskreativehjorne.blogspot.nl/search?q=madam+bl%C3%A5
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi blauw! Ik vind het een prachtige verzameling, zo vaak zie je emaille niet in het blauw..
    M'n ouders hadden e.e.a. in rood/oranje en groen, ook grijs...
    En één kan in blauw, en laat ik die nu hier hebben staan!
    Dat gepoets is ook voor mij niks hoor, zo af en toe eens als het uitkomt... er zijn leukere dingen te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn je emaile spullen mooi zeg, geen wonder dat je ze daar zo gezellig hebt hangen in je keuken, wat gebruikten de mensen vroeger toch veel mooie dingen, zo jammer dat er ook veel weggegooid is.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt een mooie verzameling die perfect in je keuken past!
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bent lekker aan het soppen geweest. Inderdaad, het kan er weer een hele tijd tegen. Dat ga je niet iedere week doen, is ook niet nodig toch? Kan best weer een jaartje blijven hangen. Leuk he, dat blauwe emaille. Ik heb dezelfde tulband, ooit in Lille gekocht.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb ook een zwak voor oud emaille... En als het dan ook nog 's blauw is ...!
    Mooie verzameling hoor; gezellig ook met die blikjes erbij, heel sfeervol!
    Fijn weekend, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik had dat mooi blauws al opgemerkt in je banner. Echt prachtige kleuren. En met die oude blikken dozen van de voorlaatste foto erbij is het helemaal af!

    Prettig en warm Allerheiligenweekend!
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig dat blauwe emaille... ik heb zo een beetje spulletjes in 't rood maar dat blauw is echt wel speciaal... En zoals Brigitte al opmerkt : de blikken dozen erbij maken het plaatje helemaal af! En dat poetsen? Haha zo herkenbaar... heb hier ook wat open planken die heel stoffig kunnen worden... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen