woensdag 7 januari 2015

Speelgoed...

Hebben jullie eigenlijk nog speelgoed van vroeger?
Wij woonden niet groot en eigenlijk is alles weg. Behalve een grote pop en wat knuffels.
En;
Tadaaah, mijn super oude kinderwagen;

Hij was eerst van mijn tante, zij had hem als meisje. (Ze is nu 64)

Mijn tante heeft geen kinderen gekregen en toen kwam hij bij ons thuis.
Ik heb nog 2 oudere zussen maar ik denk dat ik me hem heb toegeëigend :-)
Ik heb er veel mee gespeeld maar mijn zussen niet, denk ik, ik zal ze nog eens vragen. 

Hij is al super versleten en ik durf de kap niet omhoog te doen want ik ben bang dat ie dan scheurt;

Een paar jaar geleden heb ik hem maar eens van zolder gehaald en heb ik 
op een rommelmarkt (waar anders ;-) 2 oude popjes gekocht;

Mijn lieve buurvrouw heeft voor de popjes kleertjes gebreid en zo zaten ze gezellig in de kinderwagen. Ik had de kinderwagen in de gang staan. 

Maar eigenlijk stond hij alleen maar in de weg, we schoven hem van de ene naar de
andere kant. Dus uiteindelijk staat ie weer op zolder te wachten tot we een ander huis kopen met 
een hele brede gang of leuke hoekjes waar hij kan staan zonder dat hij in de weg staat.
(Ik vrees dat ie nog wel even op zolder staat, jammer genoeg. Maar weg gaat ie nooit!)

 Zo, en toen moest Pippa er nog even naast zodat jullie kunnen zien hoe klein de kinderwagen is.
En daar had Pippa zin in! (Not!) Oja en de blauwe achtergrond?
Dat moest van manlief, dan kwam de kinderwagen beter uit.
Dus hij spande een blauw kleed voor me en dit is het resultaat!
Dusse manlief en Pippa, bedankt voor de totstandkoming van deze blog! ;-)

17 opmerkingen:

  1. Super leuk! Helemaal iets voor mij. Zelf heb ik nog een oud ledikantje. Misschien ook eens showen met mijn oude poppen er in? Inderdaad vaak zo jammer dat we te weinig ruimte hebben om zulke dingen allemaal neer te zetten. Misschien gewoon af en toe eens dingen omruilen.
    XXGon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat superleuk, die kinderwagen en de popjes ook trouwens. Het zit zeker in de lucht, ik schreef laatst ook al over min poppenwieg. Een wagen had ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo,
    Wat een prachtige poppenwagen.
    Nee, die doe je natuurlijk nooit weg.
    Mooi, dat ie van je tante is geweest, dat maakt het exra leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh wat een geluk dat je die poppenwagen nog hebt... ik heb niks meer van vroeger... zo jammer.
    Zeg op deze foto lijkt Pippa als 2 druppels water op Pinot de hond van de vriendin. De hond waarop we in juli mochten "hondsitten"... ongelooflijke gelijkenis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee niks meer van vroeger alleen nog een poëzie album. Ik was de jongste van 4 en ik heb vast met al de afgedankte spullen van mijn zussen gespeeld. Mijn zus heeft nog wel een pop van vroeger, staat inderdaad bij haar in de gang in een poppenwagentje. Die kinderwagen van jou zag je vroeger ook in het groot. Mooi zijn ze. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leerde ik van mijn dochter, die fotografe is, en veel met gekleurde achtergronden werkt in haar fotostudio, dat deze kleur van achtergrond, heel goed gekozen is... dus petje af voor je man...haha...
    Wat een juweeltje zeg, maar inderdaad, ik dacht dat de wagen groter was, maar nu ik hem zo naast Pippa zie, zie ik dat het echt maar een kleintje is... maar groot genoeg om heel mooi te vinden...
    Jammer dat hij weer op zolder moest, maar van al dat heen we weer schuiven wordt -ie ook niet mooier natuurlijk...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahahaa! Die Pippa! Toch goed gedaan hoor!
    Je kinderwagen is echt te gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooh hoe fijn, Pippa nog eens op foto !! Da's zo lang dat we haar hier nog eens gezien hebben !! Wat is me dat toch een schatje, en een schone woef ook nog bovendien !
    Die laatste foto, nou da's wel duidelijk wat ze denkt ;-)))) "wanneer magikhiereindelijkwegalsjeblieeeeeft!"
    Ze heeft toch na de fotoshoot haar beloningskoekjes gehad hé ? En de man ook, na al zijn hulp ;-))?

    De kinderwagen, noooooit wegdoen hoor ! Zo moeilijk nog te vinden, en als je ze al ergens ziet, kosten ze kleine fortuintjes !!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha voor tijdens en na de fotoshoot kreeg ze koekjes! Net toen ik haar erbij wilde liep er buiten een poes. Nou toen wilde ze helemaal niet meer! Ja mooie kinderwagen he? XX Esther

      Verwijderen
  9. zo mooi zeg!en zo grappig je hond aan het poseren,komen we hier ook tegen dat hij er altijd bij wilt op de foto.ik woon in het ouderlijk huis,heb dus ook nog oud speelgoed op zolder staan van toen ik klein was,ook mn poeziealbums,laatst kocht ik er 1op de rommelmarkt van in de jaren 1940,zooo mooi,met mooie teksten en plaatjes met gouden randjes met een bruin lederen kaft en bloemetje in het midden genaaid,zo fijn,zijn toch schatten,hee als je dat vind!groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn zeker schatten! Nog bedankt voor je kerstkaart trouwens! Lief! XX Esther

      Verwijderen
  10. Oh wat een juweeltje van een kinderwagen. Ik houd ontzettend van deze modellen. Vind het ook prachtig als je heel soms nog zo'n model in het echt ziet rijden met baby erin.
    Begrijp je heel goed dat deze nooit weggaat. Dus hoop ik voor jullie dat er hoe dan ook ergens nog eens veel ruimte krijgen.
    Ik kan het niet helemaal zien, maar ik zou misschien toch proberen heel voorzichtig de kap wat meer omhoog te brengen. Met hele kleine stukjes tegelijk.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha herkenbaar de toestanden die je uithaalt voor perfecte blogfoto's :-) lief dat je man hieraan mee werkt/ denkt.
    En nu nog even doorsparen voor een groter huis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. He, verhuisplannen???? niet te ver weg he! (grapje)
    Mooie foto's hoor (met hulp van Johan en Pippa) en een prachtig kinderwagentje.
    Je brengt me wel op een idee met dat oude speelgoed, dank je!
    XX

    BeantwoordenVerwijderen

  13. A grandeza dos amigos são como as flores raras: sua magnitude fica para sempre.
    (Cristina Beloni)
    Obrigada por compartilhar comigo este 2º aniversário do blog Algodão Tão Doce !!!!
    Um doce abraço, Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige poppenwagen! ik heb zo 1 nog een slag groter waar de kinderen in hebben gelegen. In mijn hoofd zat ook al het idee om deze weer eens te voorschijn te halen en er een post over te maken. Heel mooi zo! Met die mooie poppen. Superleuk! Liefs,Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke blog over oud speelgoed! Het doet me direct denken aan vroeger. Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen