zaterdag 27 mei 2017

Jeugdsentiment......

 Mijn moeder gaat na 53 jaar verhuizen.
Ze gaat weg uit mijn ouderlijk huis omdat het lopen niet meer gaat.
Ze gaat naar een aanleunflatje zonder tuin maar met een klein balkonnetje.

Ook gaat ze het dorp verlaten.
Het is echt het beste maar het is wel een moeilijk proces.
Dus samen halen we haar huis leeg. 
Er moet heel veel weg want ze gaat kleiner wonen.
Deze 2 meisjes staan al sinds jaar en dag bij haar in de w.c.

Maar ze zijn van mij.
Als meisje heb ik ze van vriendinnetjes op mijn verjaardag gekregen.
Toen ik uit huis ging op mijn 17de vond ik ze natuurlijk spuuglelijk!
Ik wilde ze ook beslist niet mee;

Maar toen mijn moeder vandaag zei dat ze naar de kringloop moesten
kon ik dat toch niet over mijn hart verkrijgen! ;-))

 Ach en weet je?
In Pippa's-Hus is altijd nog wel een plekje te vinden.
Spuuglelijk of niet!
(En eerlijk gezegd vind ik ze stiekem nu wel heel erg leuk! ;-))


25 opmerkingen:

  1. Niet makkelijk, afscheid nemen van je ouderlijk huis, maar jouw huisje krijgt er weer mooie aanwinsten bij!
    Hopelijk is je moeder vlug gewend op haar nieuwe plaatsje en heeft ze er nog vele gelukkige jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik eerlijk mag zijn, mooi vind ik ze niet, maar wat goed dat je ze bewaard. Uit sentiment. Sterkte met de verhuizing van je moeder. Zoiets valt niet mee, maar hopelijk krijgt ze het daar goed.
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind ze geweldig en zou ze dus ook op het toilet zetten, heerlijk die herinneringen. sterkte met de verhuis ook voor je mams
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na zoveel jaar een huis opruimen, valt niet mee denk ik. Wat moet er dan veel weg. Maar fijn voor je moeder dat ze een mooi huisje terug krijgt. Ze zal er geen spijt van krijgen.
    Jouw beeldjes herken ik. Ze stonden vroeger ook op mijn kamertje. Maar ik heb ze al heel lang niet meer. Ze zijn toch wel erg schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze (vooral op die foto's) heel erg leuk. En ik hoop dat de verhuizing goed verloopt en dat je moeder snel gewend zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze (vooral op die foto's) heel erg leuk. En ik hoop dat de verhuizing goed verloopt en dat je moeder snel gewend zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig hé, vroeger was dit lelijk en inmiddels weer bijna populair! Ik vind ze ook mooi :-)
    Succes voor je moeder, dat moet toch niet makkelijk zijn om je huis 'achter te laten'.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En zo gaan er ongemerkt herinneringen aan spullen zitten. Iets niet mooi vinden, wat toch bewaard blijft. Grappig dat je moeder ze dus al die tijd bewaard heeft, maar misschien ook niet mooi vond (?).
    Het zal niet makkelijk zijn, de overstap naar een andere plek, maar soms kan het niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat lijkt me inderdaad nogal heftig, zo'n huis leegruimen, waar zoveel herinneringen liggen. Toch wel heel bijzonder dat de beeldjes er nog zijn en dat ze nu weer naar jou verhuisd zijn!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hopelijk went je ma vlug aan haar nieuwe woonst.maar goed dat ze kon meebeslissen wat ze nog mee wou want als je dit alleen moet doen ,het huis leegmaken als ze er niet meer zijn,is het nog moeilijker een keuze maken wat houden of niet,veel verhuist dan naar zolder uit sentiment en komt er dan niet meer af want van sommige dingen kan je geen afscheid nemen.dat heb ik ervaren.dat ze zich nog lang mag goed hebben!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oei, dat is een moeilijke tijd voor jullie beiden. Kun je straks nog wel makkelijk bij haar op bezoek? Heel veel sterkte alvast, ook voor je moeder, want zij zal ook enorm moeten wennen om na 53 jaar in een heel andere omgeving te gaan wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wie is er nou niet welkom in Pippa's Hus!!!
    Succes met alle drukte.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig.....en nu nooit meer wegdoen....liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze doen me aan mijn beeldjes van vroeger denken, helaas (vind ik nu) heb ik ze niet Herhaald woord verwijderen van je beeldjes. Pittig voor je moeder en ook denk ik voor jou. Maar zo samen opruimen en goede herinneringen ophalen is ook mooi en helend en samen klaren jullie deze moeilijke klus.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oei, dat zal niet meevallen voor je moeder!! Ik wens haar veel geluk in haar nieuwe woning en hoop dat ze snel kan aarden :) Fijn dat je moeder de beeldjes voor je bewaard heeft want het zijn schatjes :)
    Groetjes en wees maar even extra lief voor je moeder, maar ook voor jou sterkte en succes want zo'n verhuizing is niet niks, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooh wat een proces. Met je verstand weet je het maar je gevoel zegt iets heel anders... Enne je beeldjes waren in die tijd hartstikke in en nu weer hoor, lekker retro. Groetjes Sandar

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Moeilijke beslissing waar we allemaal voor komen te staan. Hopelijk went ze er snel. Die beeldjes passen toch precies bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. prachtig en zo is het toch ?? wat je eerst lelijk vind wordt jaren later ineens heeel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh das heftig voor jou en je moeder. Hopelijk heeft ze het snel naar haar zin op haar nieuwe wat comfortabele nieuwe stekje. Spuuglelijk die beeldjes helemaal niet, alleen al de herinnering. Staan prima in je gezellige huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze komen mij zo bekent voor, volgens mij heb ik ook zoiets gehad vroeger..Tja een hele beslissing maar ik hoop dat ze het straks heel fijn vind om iets kleiner te wonen. veel succes met het verhuizen.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Altijd moeilijk als een ouder moet verhuizen om gezondheidsredenen. Sterkte ermee! En die beeldjes zijn toch schattig?! Staat trouwens heel leuk zo tussen de petunia's!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Sterkte met de verhuizing en ik hoop dat je moeder nog fijne jaren ervaart in haar nieuwe woning. Soms valt het nieuwe leven mee, meer sociale contacten en een gevoel van veiligheid is op die leeftijd erg belangrijk.
    Ik vind de beeldjes erg Pippa-achtig. Koesteren. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh wat schattig, die beeldjes! Alleen vanwege de herinnering die je erbij hebt, zou je ze toch al bewaren. Heel veel sterkte hoor, met de verhuizing. Ik hoop dat je moeder weer op haar plek komt. Mijn ouders zijn heel blij met hun nieuwe plekje, waar ze sinds vorig jaar november wonen. Als je samen verhuist, maakt het natuurlijk ook nog weer makkelijker.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk is dat he hoe we die spullen van vroeger nu wel ineens waarderen. Succes met de verhuizing, ik begrijp dat het niet gemakkelijk is, zowel voor je moeder als voor jou niet! Maar als ze in een aanleunwoning woont, maakt ze misschien wel veel contact met anderen van haar leeftijd! Dankjewel nog voor de tip voor flatflowers, er gaat een wereld voor me open haha

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ach, dat is niet makkelijk....ik verhuisde mijn moeder jaren geleden omdat ze vergeetachtig werd....ze had op één maand na 50 jaar in mijn ouderlijk huis gewoond. Ooit een gezinsbuurt, toen zij vertrok was ze de enige oudere tussen de studenten. Neem vooral de herinneringen mee! Ook in de vorm van deze beeldjes en de kleine dingen die zo ´gewoon´ zijn uit het huis waar je opgroeide! Sterkte en veel geluk voor je moeder in haar nieuwe woning, groet Francisca

    BeantwoordenVerwijderen