maandag 11 december 2017

Kerstkast......

Manlief is al jaren verzot op kersthuisjes.
Elk jaar probeer ik weer een plekje voor de verzameling te vinden.
Ze hebben al op verschillende plekjes gestaan.
Maar dit jaar zijn we aan het verbouwen en wilde ik niet te veel 'gedoe'.
Dus wat te doen met de huisjes?
Toen zag ik ineens mijn gepimpte kastje
En, tadaaaah;

Hoe gezellig is dit?

Deze foto is van 's avonds.
Je kunt het niet zo goed zien maar het dorpje is verlicht!

Ik kocht bij de Action een 2 stripjes led-verlichting voor 1,49 per stuk!
Plakte ze bovenin en het is zo gezellig!

Ga je met me mee oliebollen kopen?
Of zingen in een koortje?

Je zou hier toch willen wonen?

Menigeen heeft al een krukje gepakt en is een poosje
voor het kastje gaan zitten.
Je word er helemaal rustig van het heeft hetzelfde effect als een aquarium. ;-))




23 opmerkingen:

  1. Wat leuk Esther ...geweldig !!....ga even haar het blog het keetje van Lien ...en lees even het eerste commentaar :-)...liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk! Ik heb er vanmiddag ook net een paar neer gezet, moet er nog verder even mee bezig. En ik zie dat Piet bij jou ook kerstbomen verkoopt, hij heeft ook een filiaal bij mij :-) Die moest ik toen wel kopen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, wat een mooi kijkkastje zo!!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een prima plekje voor de huisjes, staat gezellig en ik geloof het meteen, dat je er rustig van wordt :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig!!! Zoooooveel leuker in het kastje, zou je ieder jaar moeten doen ;-) groetjes! Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel goed idee, wat staat dat gezellig! Het zal op de nodige weerstand stuiten om het kastje weer voor andere zaken te gebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Doet me denken aan een kijkdoos, geld vragen om te kijken. Grapje natuurlijk het ziet er erg gezellig uit zo met al die lichtjes. Wordt vast een mooie kerst

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Doet me denken aan een kijkdoos, geld vragen om te kijken. Grapje natuurlijk het ziet er erg gezellig uit zo met al die lichtjes. Wordt vast een mooie kerst

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh wat enig! Ik snap je man helemaal, ik vind die huisjes ook geweldig. Ik heb er net twéé bij elkaar in zo'n glazen bol gezet. Maar als ik dit zie, zucht...
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk, dat kastje is er voor gemaakt. En veel leuker dan een aquarium!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat leuk in zo'n kastje mijn broer heeft ook elk jaar een heel dorp staan ik hoop daar nog foto's van te gaan maken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, een pracht van een kast!! Heel gezellig zo! En ik hou van huisjes, maar dat wist je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 'k Zou wel even zo'n klein vrouwtje willen zijn die in je kerstdorpje rondloopt...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi plekje heb je ervoor gevonden. Ze zijn inderdaad zo leuk die huisjes. Je blijft ernaar kijken. Moet mijn dorpje ook nog opbouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo mooi en gezellig. Ik ben ook fan van zulke huisjes. Maar je kastje overtreft echt alles! Fijne feestdagen alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lekker knus! Ik maak ook vaak kabouterhuisjes in de tuin met lichtjes. Op mijn werk versierden we vroeger vaak een terrarium in allerlei sfeertjes, de kinderen maakten dan de diertjes, poppetjes en andere dingen die er in kwamen, lichtjes erbij en iedereen komt kijken!En papieren huisjes voor de ramen met vliegerpapier ertussen en lampjes ertussen, zo knus!Heel leuk om te zien,jouw kast!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gezellig! Ik wilde ze dit jaar niet opzetten, maar dochterlief protesteert heftig, dus morgen toch maar een dorpje maken. Ach is eigenlijk ook wel heel leuk hè!

    BeantwoordenVerwijderen