vrijdag 14 september 2018

Pippaatje....

Zaterdagmiddag kwamen we thuis en Pippa zat ons hijgend op te wachten. 
Ik merkte wel dat er iets was en ging gauw met haar naar buiten.

Ze was in de diarree, niet een beetje maar echt vreselijk!
De hele avond en nacht ben ik met haar in de weer geweest.
Elk half uur krabde ze aan de deur en vloog ik mijn bed weer uit.
Pippa naar buiten en ik in mijn nachtponnetje er bibberend naast....


 Zo zielig (voor haar en mij ;-) 
Tegen 7 uur ging manlief naar beneden en kwam al gauw weer boven;
Pippa spuugt bloed.....
Jakkels dat moeten we niet hebben! Manlief de dierenarts gebeld en
gelukkig konden we gauw terecht.
Ondertussen miepte ik tegen manlief; nu zijn de kids de deur uit en is Pippa straks dood! 

 Pippa was flink ziek.
De dierenarts heeft haar een injectie gegeven en pilletjes voor de misselijkheid en de diarree.
Het bloeden kwam hoogstwaarschijnlijk van een gesprongen ader.
Het advies was, hou het goed in de gaten
10 minuten en een lege portemonnee later
(Ik heb het er voor over maar waarom moet het zo ontzettend duur zijn?)
stonden we weer met een ziek hondje buiten.
We hebben haar flink vertroeteld en nu loopt ze er zo bij; 

 Voor de fiets uit huppelend op zoek naar eikels en beukennootjes!
Ik weet niet of het gezond is maar als ik niet oplet kraakt ze er gauw een paar weg!


Wat ben je toch van slag als je hond iets mankeert, niets aan!
Gelukkig is deze crisis overwonnen en genieten we weer in het bos met z'n tweetjes. 



24 opmerkingen:

  1. Wat een schrik, Esther. Fijn dat het goed afliep. Hoe oud is jullie Pippa?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij aanvang van je blogpost was ik bang dat hij nu dood was. Maar gelukkig nog niet! Nu extra genieten nu hij er nog is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oe ja dat is schrikken,gelukkig rent hij weer met je mee,enne ja dierenartsen zijn zoooo duur ,helaas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht ook dat je hond dood zou zijn. Maar gelukkig niet voor jullie.
    Kijk hem weer eens dapper hollen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig mogen jullie nog van haar genieten. Wat een schrik voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oef wat een zorgen, geen gekke fratsen hoor mooie lieve Pippa, kusje van Oscar X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja vreselijk...wij zijn ook al aan het spoken geweest vannacht....Trevor had epilepsie aanval...plas laten lopen ....op bed natuurlijk...alles gewassen en nu is ze erg moe de hele dag..en ikke ook arm beest...twas echt een paar maanden geleden ...maar dan ineens weer een aanval ...maar gaat het nu weer goed met Pipa? ...liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo erg voor jullie, maar ik zie dat er al weer frisse springen worden gemaakt. Super dus.
    Fijn weekend, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och jeetje, wat een ellende! Toen ik begon te lezen, vreesde ik dat dit een bericht was over de laatste dag van Pippa, maar gelukkig is ze weer goed opgeknapt! Wat voel je je ellendig, net een klein kindje, ze kunnen je niet precies vertellen waar ze last van hebben, en je staat er wat hulpeloos bij. Hopelijk is ze nu blijvend opgeknapt, en mogen jullie nog jaren plezier van haar hebben. Hoe oud is ze inmiddels?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is schrikken, dat bloed :(
    Gelukkig gaat het nu weer beter.
    Ja als er iets met je hond is dan ben je helemaal van slag :(
    Hopelijk kan Pippa nog heel lang bij jullie blijven, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeeetje! Het is wat met onze lieve hondjes!
    Ik moet er niet aan denken... bloed spugen... dan maakt je hondenmamahart overuren!
    Gelukkig gaat het nu weer beter, houden zo lieve Pippa!
    Knuffel van Guinness en Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja dan schrik je behoorlijk, niet leuk! Gelukkig gaat het weer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat erg! Je kan er echt ondersteboven van zijn hé, als onze dierenkindjes ziek zijn... Blij dat Pippa zich weer goed voelt!!
    Mijn kat (de oudste van de 3) heeft een middenoorontsteking maar is al tamelijk oud, dus ik zit hier ook met een dagelijks gevecht met medicijnen terwijl ik zo'n medelijden heb en me afvraag of het dat nog wel allemaal waard is...
    De toekomst zal het uitwijzen...
    Vertroetel Pippa maar lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh echt balen als je viervoeter iets mankeert Jara heeft ook heel gauw diarree nu ze ouder wordt ze pikt nog wel eens een korst brood bij de vogels weg denk dat dat ook slecht is voor der. Maar super tof dat je pippa het weer doet en lekker mee kan naar het bos. Tja en duur is het zeker pfff snap ook niet waarom dat zo nodig is

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Och heden, dan schrik je behoorlijk... Nou, je hond is ook bijna een kind toch?
    Snap best dat je even flink van slag was!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. He jakkes daar is echt niks aan!!! En ze kunnen niks zeggen he.
    Gelukkig dat het nu weer beter gaat, geef haar maar een dikke knuffel, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. pff, ooh het is zo naar als je huisdier ziek is. Fijn dat ze weer beter is. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. sterkte! Caries haar staart laten amputeren heeft ons ook eens een dikke 400 euro gekost...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ahhhh arme pippa, niet fijn wanneer je hondenkind niet fit is. De dierenarts kan inderdaad een duur grapje zijn, maarja...hopelijk knapt Pippa snel weer op en mogen jullie nog lang van haar genieten XXX tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat fijn dat ze weer helemaal is opgeknapt! Zo vreselijk als ze iets hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gelukkig knapt Pippa weer op. Maar ik wil je toch even laten weten dat eikels heel erg giftig zijn voor honden. Oppassen dus.
    Hartelijke groet
    Yvonne Hartink

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hey joh dat is schrikken. Is Pippa intussen weer helemaal beter? Lijkt me wel. En ja die dierenartsen zijn zo duur. Ik heb hier al 2 gouden honden en een diamanten kat rondlopen. Die laatste kostte ons onlangs weer 250 euro en toen bleef ze meteen ook nog 4 dagen weg! Gelukkig kwam ze weer terug zodat we de medicatie goed konden door geven. Ze is beter maar niet helemaal de oude. Ik wacht nog even af met teruggaan. Er zijn grenzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, ik zit vandaag ook met een zieke hond. Ook de nacht in de achtertuin doorgebracht. Ik reageer anoniem omdat het me niet lukt om ingelogen op mijn blog rafelsenrozen. Anny

    BeantwoordenVerwijderen