dinsdag 19 maart 2019

Pippa's-Litet-Hus

Daar is ie dan, Pippa's-Litet-Hus

Ik denk niet dat jullie hem heel vaak aan de buitenkant gaan zien.
Maar de buitenkant is zeker de moeite waard!
Wat een werk maar wat ben ik er blij mee!
(Alle dank naar manlief!)

Ach en kijk eens wie daar zit met een brede grijns op haar gezicht;

Even koekeloeren door het andere raampje;

 Ineens hoor ik; Esther stop eens met dat gekoekeloer en kom gewoon binnen!
En daar zitten de dametjes hoor.
Er is nog niet voor iedereen een stoel maar het maakt Emma helemaal niets uit!

Er moet nog heel heel veel gebeuren, de keuken moet nog opgehoogd.
We moeten nog naar de IKEA voor tafels, banken enz enz.
Maar ze hebben ook van alles en nog wat bij elkaar gescharreld;

De slaapkamer, een schattig bloemetjes behangetje.
(En ik heb gehoord dat manlief bezig is om een bed voor ze te maken, stttt verrassing!)

Wat een heerlijk huisje!

 Het eerste bloemetje is gekocht en het breiwerkje ligt al klaar.
Ik denk dat we hier nog heel vaak gaan terug komen.....
En de dames zijn zo blij! Maar ik hoor ze ook smiespelen;
Wanneer zouden de gordijnen komen?
Waar moeten we in slapen?
1 stoel is wel een beetje weinig....
En we moeten nog servies en een vloerkleed en en en en 
Gelukkig zijn ze geduldig die dames van mij! ;-))

28 opmerkingen:

  1. Ohhh fantastisch!! Wat bijzonder dat je man daar het geduld voor heeft. Die van mij ziet mij aankomen... Ik laat 'm aan mijn oudste dochter zien, die vindt dit ook helemaal geweldig.
    En een mooie naam: Pippa's-Litet-Hus! Grappig, ik was gisteren bij een groepje vrienden uit Friesland. Het Friese woord voor klein is lyts.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag he post op Instagram en werd heel nieuwsgierig. Je poppenhuis is nu al geweldig.Succes met de rest van de aankleding. Groetjes, Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk Zweden gevoel in het klein.
    Jij en je meiden boffen wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Wat een heerlijkheid om zo’n mooi huisje in te richten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. GEWELDIG!!!!De dames hier zijn stinkend jaloers!!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow, wow, wow... dat is me een huis! Wat een geluksvogels zijn die poppenmeiden van jou.. Al die stripjes plakken, en verven... en behangen, en de raampjes ...
    En het is ook al zo gezellig binnen; een plantje, een breiwerkje...
    Het feestje daarbinnen kan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat bloemetjesbehang vind ik echt geweldig! Ik zou er zo willen wonen ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik sta versteld !!!!!!!!!!!!!!!! wat een prachthuis daar zou ik ook weel in willen wonen :)))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een heerlijke verhaal en een mooi huis voor de popjes! Ik ben ook dol op poppenhuizen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is dit mooi en wat een geweldige verhalen kunnen we nu tegemoet zien!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh geweldig, wat een gezellig huis! Prachtig gemaakt!
    Misschien een tip: ik zag vandaag bij de Action houten kastjes met 2 deurtjes en laatje (1 of 2, dat weet ik niet meer). Als je achter de deurtjes kledingroetjes maakt heb je een heel mooie kledingkast voor de dames

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een luxe en schattige woning. Dat komt daar wel goed bij de dames.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is echt super mooi geworden. En voor jou net zo leuk als voor de dames (weet ik uit ervaring) :). Ikea is leuk maar de kringloop is ook een bron van inspiratie. Je gaat ook met hele andere ogen kijken als je daar bent. Heel veel plezier met jullie huis.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh meiden, wat een prachtig huis hebben jullie gekregen. En de inrichting vordert ook al.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Owww het word allemaal zo leuk....kan niet wachten.....ben heel benieuwd ...liefs Ria 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Net wat je zelf zegt, een prachtig huis :)
    Het is zoals Blauw Ruitje zegt, je gaat nu heel anders naar dingen kijken, bij bijna alles is het: is dat iets voor de poppen, past dat, is het een beetje de maat? Wel super leuk hoor ;) Nog veel plezier met maken, verzamelen en verzinnen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wow wat een gaaf huis zeg, super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat prachtig Esther! Jouw poppenmeisjes boffen maar. En nu lekker met de inrichting bezig. En het naaien van deze gordijnen is nog goed te doen. Een Zweedse vriendin is ook bezig met een poppenhuis. Die weeft mini voddenmatten en traplopers en heeft ook een leuke hondenmand genaaid. Om je zo maar even wat ideeën aan de hand te doen (voor het geval je zelf zonder zit, ha ha)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk gedaan allemaal. Ik kan me voorstellen dat je helemaal blij bent met het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Strak!
    Zo netjes gewerkt door jullie beide.
    Veel inricht- en speelplezier. ♥

    BeantwoordenVerwijderen