donderdag 19 september 2019

Pien.....

Mag ik jullie voorstellen aan Pien:

Afgelopen weekend was ik met Marga op cursus bij Anki
We gingen leren om een zandpopje te maken. We hebben natuurlijk al vaker een pop
gemaakt maar dit was op een andere manier en we hebben een hele hoop geleerd.
Zaterdagavond moest ik nog een pruikje maken, dat was best nog een dingetje...
Maar uiteindelijk rond half 11 zag Pien er zo uit;

En zondag aan het einde van de dag was Pien geboren...
Wederom een popje waar ik vol verbazing naar kijk en denk;
Heb ik haar gemaakt?

Alle poppendames verzamelden zich op de trap.
Allemaal lieve snoetjes en blije moeders. ;-) 
(Hier was Pien nog in het roze gekleed ;-) )

Je ziet een aantal look-a-likes van Pien maar toch ook weer heel anders;

En wat heeft Pien op schoot?
Een beertje, ook onderdeel van de cursus, een beertje naaldvilten;

 Ik vond dat nog een hele klus, mijn nek was ook niet zo blij met al dat geprik.
Je zit steeds met je hoofd omlaag, ik was helemaal niet ontspannen.
Maar uiteindelijk is Mr. Bean best leuk geworden!
We hadden een heerlijk weekend! Super gezellig, heerlijk eten en 
uiteindelijk een poppenkind rijker! Ik kan het iedereen aanraden. :-) 


13 opmerkingen:

  1. Awel, ik begrijp je volkomen. Dat je denkt "Heb ik haar gemaakt?" Want dit is zo knap van jou en ook van Marga. Want ook bij haar zag ik het verslag van de workshop. Ik vrees dat ik dat in nog geen honderd jaar kan. Zo mooi weeral. En dat beertje is helemaal schattig. Echt! Wees maar pokkefier op jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt prachtig! Ja, als ze een gezichtje krijgen, dan ga je van ze houden :-)
    Het beertje vind ik ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, ook weer een schatje! Een mooi gezichtje, prachtige krullen en leuke kleertjes. En dan nog een geweldig beertje erbij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pien, wat ben je mooi. En je blauwe jurkje ook al zo prachtig, staat zo mooi bij je ogen. En wat heb je gelijk een mooie knuffel gekregen. Hopelijk zijn de andere poppen niet jaloers.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schatttigggg ....echt zo leuk....ik geniet altijd zo van je poppen posten ...liefs Ria 💕💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is ze leuk geworden! Ben verliefd op haar retro jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel gaaf en wat een mooie verzameling al. Dan moet ik toch nog even verder knutselen :)) Jammer dat Ankie niet bij mij in de buurt zit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoveel moois in één weekend! Wauw! Knap werk!👍🏼
    Waarom heet dit ‘zandpopje’?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg mooie pop geworden, en wat leuk om ze met z'n allen bij elkaar te zien, grappig hoe ze allemaal een eigen karaktertje hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lief gezichtje heeft Pien. Met haar mooie blauwe oogjes. Leuk zo'n leer weekend en zo'n resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen