vrijdag 31 januari 2020

Poppenhuismuseum

Als je lijf en je hoofd niet precies doen wat je graag zou willen is 1 van de eerste dingen die 
ik niet meer doe social media. Dus niet bloggen en niet Instagrammen....
Heel voorzichtig gaat het wat beter.
En toen lieve vriendin Jennifer mij meevroeg naar het poppenmuseum 
had ik daar natuurlijk zin in en had ik iets om te bloggen.
Een winwin situatie;

Wat een heerlijke sprookjesachtige plek!

Ik heb geen idee hoeveel poppenhuizen Alida heeft maar ze heeft haar ziel 
en zaligheid erin gestoken;

De 1 nog mooier dan de andere;

 Het mooie is dat ze bijna alles zelf maakt.
Dit Groningse winkeltje ook, samen met een clubje vriendinnen knutselen ze dit gewoon in elkaar!


 Ze heeft ook hele oude poppenhuizen. Gekregen van mensen die ze
om de 1 of andere reden zelf niet meer willen of kwijt moeten;


 Alle hoedjes heeft ze zelf gemaakt.
En omdat het er zoveel werden maakte ze maar een hoedenwinkel!

Oranje Boven!

Sinterklaas

 En dan ineens een hele verzameling oude keukentjes! Prachtig!


 Ach ik had nog wel 20 foto's kunnen plaatsen....
Maar ik zou zeggen ga zelf eens langs.
Ik verzeker je dat je een heerlijke middag zult hebben!

19 opmerkingen:

  1. Ik wil er heel graag heen!
    Heb je een adres?
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry, te gehaast.
    Zie nu dat ik gegevens krijg als ik op Alida klik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er allemaal erg leuk uit. Hier kan ik uren rondneuzen. Het adres sla ik meteen op voor een volgend bezoek aan Groningen.
    Hopelijk doen je hoofd en je lijf weer een beetje mee.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontzettend leuk! Wat knap gemaakt allemaal, daar word je toch helemaal blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi! Om bij weg te dromen. Hart. Gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je niet lekker in je vel zit, dan zijn er heel veel dingen ineens niet belangrijk.
    Maar ik denk dat je van dit prachtige museum wel een opkikker hebt gekregen.
    Ik heb van je foto's genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!!!
    Ga graag een keer mee er naartoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig dit, heb genoten van je foto's, al die gezellige kamertjes! Ik heb net een puzzel van 500 stukjes gemaakt ook van poppenhuiskamers :) Hopelijk zit je gauw weer goed in je vel. Bloggen is voor mij juist therapie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn prachtig! Mijn moedert maakte een kleine 50 jaar geleden voor mij een poppenhuis van Blue Band-dozen met plakplastic bekleed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allemaal om ter mooist. Hopelijk gaat het intussen alweer wat beter met je. Ik had je inderdaad al gemist. Veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend leuk...beterschap meis...hoop dat je snel weer de oude bent ❤️🍀liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Herkenbaar en ook heel goed dat je dat doet❤️
    Een fantastisch uitje!👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig! Leuk dat je ons mee laat genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte beterschap!
    Volgens mij kom je in dat museum ogen te kort, wat mooi en wat een details
    genieten met een grote G
    Groetjes anita

    BeantwoordenVerwijderen