vrijdag 11 april 2014

Carl Larsson

Zoals beloofd de boeken van Carl Larsson:

Ik ben 2 keer bij zijn huis geweest en de eerste keer had ik het middelste boek bij me;
Carl Larsson van Renate Puvogel. Het was net of ik er al vaker was geweest omdat je dingen uit het 
boek herkend. Het is net of de tijd heeft stil gestaan, ik vond het er geweldig!

Dit is een serie, Ett Hem heb ik in Stockholm gekocht en de anderen via Marktplaats.
En 1 heb ik gekregen.

Dit boek heb ik in Zweden gekocht toen ik bij het huis van Carl Larsson was. 
Het boek gaat over het leven en het werk van Carl Larsson en zijn vrouw Karin.

Een foto uit het boek, zo ziet het er nu uit.
 
En dit is het schilderij gemaakt in 1895! Flowers on the Windowsill.

Beetje een gekke foto want deze heb ik gemaakt van een bladzijde uit mijn plakboek.
Linksboven mijn foto en de andere plaatjes zijn van schilderijen. Kun je je voorstellen
hoe leuk het is om daar rond te lopen en van alles herkent?

Schilderijtjes, gevonden in een Loppis in Zweden.

Zo ongeveer mijn favoriet, zo lief en gezellig! Het Zweedse huis, blauw hekje, lief meisje, prachtige bloemen!

Als jullie nog meer willen lezen over Carl Larsson kijk dan eens hier of hier. Veel plezier!!

11 opmerkingen:

  1. Wat leuk als je dan dingen herkent....
    Fijn weekend en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke nostalgie, Esther.
    Het plaatje met het meisje dat planten water geeft, herken ik.
    En als je dan ook nog weer zoveel dingen herkent. Goed bewaren deze boeken!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ja dat zijn heerlijke plaatjes! Inderdaad leuk dat je dingen herkent uit de boeken, dat kan ik me goed voorstellen.
    Groetjes,
    Lineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik gaan eens googelen naar informatie over zijn huis, wie weet komen we tijdens onze reis er wel ongeveer langs, leuk om daar een bezoek te brengen zo te zien! Die beschilderde bordjes die je hebt zijn ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Een heel prettige sfeer, zowel in de tekeningen als in het echt. Ik kan me voorstellen dat het heel bijzonder moet zijn om er echt rond te lopen.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf! mooie prentjes en dat kiekje binnen,super,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We zijn nog niet bij zijn huis geweest. Ik zie dat het in Sundborn staat. Daar komen we denk ik nog wel een keer langs :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettend leuke boekjes zijn dit zeg, ik heb ze ooit weleens gezien, maar het wekt nu toch wel mijn interesse..prachtig.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi verhaal. Ik herken heel veel. Was altijd dol op platen van Carl Larsson.
    Het filmpje is ook heel mooi.
    Gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zou ik daar graag een middagje in de kamer van Carl en Karin willen zitten, of een dagje in het huis willen verblijven zonder gids en alles in eigen tempo bekijken. Zelfs vier rondleidingen (die ik meemaakte) zijn nog te weinig om alles goed te kunnen bekijken. Gelukkig hebben we de boeken om regelmatig in te neuzen. Leuke schilderijtjes heb je gevonden bij de loppis. Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Langewiesche Verlag heeft ook veel boeken uitgegeven.
    http://www.langewiesche-verlag.de/de/gesamtverzeichnis/larsson/
    Carl and Karin Larsson Creators of the Swedish Style (V&A Museum) is ook een erg mooi boek.

    BeantwoordenVerwijderen