zaterdag 21 maart 2015

Drukke week......

Vanmorgen werd ik wakker en had het gevoel alsof ik de hele nacht op stap ben geweest!
Ik ben stijf, moe en mijn lijf doet zeer.
Gisteren had ik op mijn werk een hele lange intensieve dag en dat na een week waarin ik geen avond thuis was en overdag in en om het huis bezig was geweest. (Ben geen 21 meer! ;-)

Dus begon ik vanmorgen rustig aan met een grote kop thee en een broodje hagelslag. Mmmm;

Ik heb zaadjes gezaaid, stokrozen, ranonkels en natuurlijk Lathyrussen!

Ik kocht ook nog bollen, heel veel bollen.
Manlief zou me vandaag helpen de tuin voor een gedeelte leeg te halen en dan zou ik de bollen poten.
Maar het gaat hem niet worden vandaag, dat voel ik aan alles!

Ik deed ook nog alle viooltjes in potten en bakken;

Alle viooltjes en bollen komen bij de Aldi vandaan, wat een fijne winkel is dat!

Dochterlief ging in die andere fijne winkel (Action) los, en kocht vrolijke vaasjes;

 En wat doe ik vandaag wel? Beetje haken, jullie blogjes lezen......
Enne zien jullie dat boekje???? O er komen spannende tijden aan voor de meneer en mevrouw van Pippa's Hus!!!!

En ik lees verder in dit prachtige boek;
Fijn (rustig) weekend allemaal!!! XX

20 opmerkingen:

  1. Mooie glazen vaasjes,
    je deken wordt prachtig,
    Ierland is fantastisch
    (mag Pippa ook mee?)

    en de viooltjes heb ik daarstraks buiten proberen
    te planten maar weer binnengerend wegens berekoud.

    Hopelijk komt de zon er een van de volgende dagen door want er is veel werk in de tuin.

    En stram? hier ook. Ouderdom?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je komt jezelf tegen dan, maar even rustig aan inderdaad. Gezellig al die vaasjes. Zo'n blauw/witte pot heb ik ook, eigenlijk past die niet bij mijn intrieur. Goed idee om hem buiten te zetten. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh dat boek ken ik nog niet! Duizend schitterende zonnen vond ik ook zo prachtig....
    Maar leuk hoor al die plantjes, ik kan haast niet wachten om de geur van Lathyrus weer te ruiken. Dan is het echt zomer :-)! Enne... ben benieuwd naar Ierland...
    Fijn weekend! Mirjam xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De hele week werken en planten poten is ook intensief.
    Wat lekker dan zo een dagje te kunnen relaxen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als al die planten gaan bloeien met hun bij elkaar passende kleuren....ooooh dat gaat prachtig zijn !
    Hagelslag heet bij ons 'muizenstrontjes' ;-)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Na zo'n drukke week kun je het weekend extra waarderen he! Goede boek keuze trouwens!! Veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geniet van je welverdiende rust en weekend!
    Enne... Ierland... prachtig! Ik was er in 2003 meen ik. Zou zo weer gaan.
    xxGon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geniet lekker van het weekend. Je hebt het tenslotte druk genoeg gehad, als ik dat zo lees. Wat een vrolijke kleurenboel, met al die bloemen en vaasjes. Heerlijk. Ik ben wel benieuwd wat dat Ierland-boekje inhoudt. Het is zo'n mooi land met prettige mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoveel kleurtjes in Pippa's Hus ! En geen 50 shades of blue ! Esther, ik vermoed dat je écht het lentevirus hebt opgelopen ;-) !
    De vaasjes met bloemetjes zijn super leuk om het huis mee op te fleuren. En ik zie daar ook een paar héél mooie oude kommen, waar je je zaadjes hebt in gezaaid. Dát gaat mooi worden, eens je bloemetjes uitkomen !!
    Wat de stramheid betreft, niks ouderdom. Volgens mij hangt het gewoon in de lucht. Ook ik ben vandaag zo stijf als een hark (en weet niet eens waarom !). En ik wil niét geloven dat het de leeftijd is. Ouderdom ?? In mijn hoofd ben ik toch nog altijd maar 15 ? Jij toch ook ?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bij jou is het volop lente, heerlijk al die kleuren.
    Vandaag was een dag die grijs was, wat juist uitnodigt om kleur te gebruiken of er alleen al aan te denken....
    Ik hoop dat je stramheid vanzelf verdwijnt als de zon schijnt.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ester, ik zie dat jij al lekker bezig bent voor de tuin wat zal er straks een bloemen pracht te zien zijn.
    Ik wil je er wel even op attenderen dat je de bollen van de Dalia's nog niet buiten in de volle grond kan zetten hoor moet je echt wachten tot zeker eind april begin mei. Je kan ze natuurlijk wel in potten zetten en dan na ijsheiligen buiten in de volle grond planten. Misschien weet je dit zelf ook wel maar zag de zakjes liggen en dacht hoop dat ze ze niet in de tuin heeft gezet. Prachtige Dalia's trouwens mooie vorm bloem en schitterende kleur, hoop ze straks in volle bloei nog eens op je blog tegen te komen. Doe het lekker rustig aan want een stijf lijf moet je rust gunnen. Gezellig weekend,

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha, die kleurigheid is wel aan mij besteedt! Dus ik geniet al.
    Tja, soms moet je het even bezuren als je wat teveel hooi op je vork neemt, maar je hebt toch nog mooie bloemen gepoot!
    En met een lekker boek, en morgen zon, hoop ik dat je snel weer opknapt!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ken dat, van die weken dat je maar geen rust vind. Dan moet je even op de rem.
    Het boek van Khaled Hosseini ken ik, het is prachtig. Ik heb al zijn boeken tot nu toe gelezen en hoop dat er snel een nieuwe uitkomt.
    Fijne zondag morgen,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn dat er nu een zondag voor je ligt en je even bij kunt komen van die drukke week. Prachtige bollen en leuk die kleurige vaasjes. Geniet van je bakken met violen. Ik wens je een rustige zondag en veel plezier met de plannen voor Ierland. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Denk je wel een beetje om jezelf!!
    Mooi al die potten (en vaasjes) met fleurigs.
    Spannend (en mooi) naar Ierland, wanneer gaan jullie??
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahaha! Stramheid is besmettelijk in blogland; hier ook een slachtoffer. Ik stap uit bed en vraag me dan serieus af of ik 's nachts ergens als slaapwandelende verhuizer bezig ben geweest...
    Wat heb je prachtige vaasjes! Oriëntaals aandoende pracht en praal!
    En Ierland.... We waren er in 2007, schitterend!
    Fijne zondag!
    Sandra xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. He wat een lekkere zaterdag.
    Daar ben je vast van opgeknapt.
    Elke avond de deur uit, dat is best intensief, wat je zegt, we zijn geen 21 meer.
    Leuke pot uit China, dat komt vast goed uit de verf in je tuin.
    Zal binnenkort de zakjes met bloemenzaad ook weer tevoorschijn halen.
    Lathyrus gaat hier ook zeker de potaarde in!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey Esther, hopelijk voel je je weer wat beter.... Fijn hè, om weer lekker in de tuin bezig te kunnen en de eerste voorjaarsbloemen te poten!
    En....Ierland, wat een heerlijk vooruitzicht! Ik ben benieuwd naar de plannen!

    BeantwoordenVerwijderen