zaterdag 26 mei 2018

Loslaten.....

Het grote loslaten is begonnen.....
We hebben 3 kinderen en de middelste woont al een poosje op zichzelf.
De oudste is getrouwd met een Nepalese man en ze hebben nu een huis gekocht.
Haar man heeft zijn inburgeringsexamen gehaald in India en nu
mag hij naar Nederland komen. Dochterlief vertrekt alvast naar het huis.
Zoonlief kon ineens een kamer in Groningen krijgen en gaat
daar nu met 2 vrienden wonen. Super fijn voor hun allebei.
Maar ik voel me nu een beetje verdwaald;

Zoonlief is gisteren vertrokken en dochterlief wil volgende week over.
Ach en het is goed zo. Zo hoort het te gaan het is gezond.
Maar ook wel een beetje gek. Na 28 jaar kinderen in huis blijven we met z'n 
tweetjes over. Samen met Pippa natuurlijk! ;-)

Het zal wel even wennen zijn. Maar het bied ook weer mogelijkheden.
Nu las ik bij Eenvoudig leven dat zij aan het opruimen is.
Er moeten daar 100! Vuilniszakken en/of bananendozen de deur uit!
Ik dacht dat wil ik ook! En ik ga als een speer. 
Dochterlief had zoveel verzameld in ons huis dat ze denk ik wel 30 dozen vol had.
Zoonlief heb ik van alles van mezelf mee gegeven.
Dat staat vast wel voor 5 dozen.
Ik ben van plan om mijn hele huis door te gaan. 
Ik hou jullie op de hoogte!
Ach en ondertussen ben ik nog steeds een beetje verdwaald en voel me een beetje gek.
Maar het komt goed! Ik ga rond met mijn emmertje en mijn bezem;

20 opmerkingen:

  1. Hoi. Dat gaat vast goed komen. Je zult merken, als je er aan gewend bent, dat er een nieuwe tijd aanbreekt. Niet om 18 uur eten, maar klusje afmaken en om 20 uur eten. Onverwacht onderweg eten. Rommelen in huis zolang je er zin in hebt. Bij je kinderen op bezoek gaan.Enz. Enz. En dan komt er een dag dat de kinderen een dagje komen eten. Dat is dan extra gezellig! Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor dat went zo snel! En dan komen ze fijn gezellig met zijn allen een dagje langs en dat is dan heerlijk en je vindt het daarna dan ook weer even heerlijk als ze weer weg zijn en de rust weerkeert. En terugkomen doen ze zeker. Het is daar immers veel te gezellig bij jullie. En wie weet over een tijdje dan ook zo'n lief minimensje er bij?❤
    En met dat opruimen ben ik ook bezig. Volgende week met een hoop spullen naar de rommelmarkt. Alleen van mijn stofjeskast blijf ik af!😜 Fijn weekend nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor, wat de ervaren moeders hierboven zeggen: het went en het heeft
    beslist ook voordelen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja. Het hoort erbij.....lijkt me inderdaad lastig...geniet maar lekker met zijn twee hoor...liefs Ria x 💜

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ja, het is even wennen, maar het komt goed ;)
    Veel succes met ruimen :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan er maar half over meepraten en dus eigenlijk nog niet. Mijn jongste woont nog thuis en zal dat waarschijnmlijk ook nog wat jaartjes doen, maar áls die weg is ben ik echt alleen... succes, het komt vast helemaal goed

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me heel raar.....Dikke knuffel
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eerst zo stil in huis, we hebben maar 1 zoon maar toch! De telefoon gaat veel minder en geen vrienden meer die in en uit lopen maar het is goed en er komt wat anders voor in de plaats, inmiddels 3 kleinkinderen. Geniet van de vrijheid samen met🐕

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo ver ben ik nog lang niet, mijn kinderen zijn 6 en 8, maar het lijkt me ook een hele vreemde tijd! Je hebt het leuk verbeeld met je foto's. Succes met wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, dat geloof ik wel, dat dit even wennen is! Goed plan, dat je gelijk ook gaat opruimen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goh, dat zal zeker wennen zijn! Ben blij dat mijn dochter nog wel een aantal jaren blijft, op dit moment zegt ze dat ze altijd bij mij blijft wonen ( ze is 12 ) :-)
    Maar ze zullen nog wel eens op bezoek komen bij jou hé, en dan is het groot feest voor jou. En naast het grote opruimen, kun je misschien een extra kamertje herinrichten?
    Ik leef met je mee hoor! Probeer ook wat te genieten van de rust in huis, als je kunt.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zal vreemd zijn maar het went ook weer snel denk ik.
    Ik wilde wel dat ze er hier werk van gingen maken. Oudste zoon is 27 en tweede is 25. Maar ze zijn er nog niet voor te porren.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. altijd goed om de bezem er ff door te halen ,maar je hebt ook zo weer nieuwe dingen verzameld ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik voel met je mee maar echt, over een poosje ga je van deze vrijheid genieten. Voorlopig een even lekker ruimen, dat geeft lucht aan een hart vol smart;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier precies hetzelfde. En ik vind het lastiger dan gedacht. Maar ze zijn blij en gelukkig en dat is de bedoeling. En dan zal ik er vanzelf wel aan wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zover is het hier gelukkig nog niet. Kan me voorstellen dat dat een hele omschakeling is.
    Succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja dat is ook wel heel snel achter elkaar het huis uit. Meestal gaat het met 1 kind tegelijk die uithuis gaat. Ik kan me voorstellen dat het heel vreemd aanvoelt maar ja als ze dan straks weer ff thuis zijn is het ook gelijk weer bere gezellig. En je hebt weer eens tijd voor elkaar ook wel heel erg fijn.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Rommel maar lekker een beetje aan. Dat helpt vast om het een plaatsje in je hoofd en hart te geven.
    Liefs,
    Sandra xxx

    BeantwoordenVerwijderen