zaterdag 16 november 2013

Sinterklaas in Groningen!

Hebben jullie vanmorgen ook gekeken naar de intocht van Sinterklaas in onze mooie stad Groningen? Ik ook en ik heb er van genoten! Onze mooie stad. En dan dat sfeertje, ik hou ervan.

 
 
Zelf heb ik het huis in Sinterklaassfeer gebracht. Ik heb een krans in de keuken hangen die verandert altijd met de jaar getijden mee. In de lente eitjes, vlindertjes, bloemen enz. In de zomer gaan de eitjes eruit en nog meer bloemen. In de herfst bruine bladeren, eikeltjes, paddenstoelen enz. Dan in de winter eerst Sinterklaas dan kerst en dan winterdingen. Erg gezellig. Maar vanmorgen dus Sinterklaas. (Eigenlijk hangen er alleen maar pietjes in.)
 
 
En de rest van de kamer moest er natuurlijk ook aan geloven. Deze platen heb ik ooit eens van mijn man gekregen voor Sinterklaas. Al jaren komen ze weer van zolder en achter het raam van de kast.


 Prachtige plaatjes van Rie Cramer uit het boek; De vier jaargetijden. Ik kocht ooit een heel mooi exemplaar en het afgelopen jaar een oudje voor 1 euro op de rommelmarkt. Daar knip ik nu plaatjes uit die bij het seizoen passen.





Welkom


3 opmerkingen:

  1. Ik moet zeggen dat ik de aankomst van de Sint gemist heb. Nou ja, die in Groningen dan, want in Assen kwam hij vandaag ook nog langs en daar heb ik 'm wel gezien. Gezellig hè? En al die blije en toch ook gespannen kindertjes. Je krans is leuk, erg vrolijk met al die Pietjes. En die Rie Cramer-plaatjes zijn prachtig. Haar tekeningen zijn heerlijk nostalgisch en toch ook modern door die strakke lijnen.
    Fijn weekend, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Esther, via via kom ik op je blog. wat leuk hier. Zie dat je net gestart bent, LEUK. Ik ga je volgen.Wij hebben de intocht via uitzendinggemist gezien, de kids hebben genoten.....
    Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve tante!
    Ik zat even te koekeloeren op je blog, het ziet er erg leuk uit!
    Gezellig hoor, het hele huis in Sinterklaassfeer. Vanavond mogen wij al los.. kan niet wachten,
    vol verwachting klopt mijn hart!! ;)
    Fijn weekend en tot gauw,
    Liefs Roos

    BeantwoordenVerwijderen