zaterdag 5 juli 2014

Nog een keer......Lathyrussen (en een nieuwe bus????)

Hebben jullie dat ook? Dat je zo kan genieten van iets kleins?
Ik ben blij met elke bos bloemen die ik krijg maar diep in mijn hart hou ik van een simpel eenvoudig boeketje; een bosje tulpen, anemoontjes of mijn eigen lathyrussen uit de tuin.
Ze bloeien overvloedig, elke dag pluk ik bosjes voor mezelf of om uit te delen.
En dan die geur! O wat word ik daar blij van!

 Op verschillende plaatsen kleine vaasjes en kannetjes;

In de keuken;

 En zoals jullie zien, nog lang niet uitgebloeid!! Hier hebben we de hele zomer en zelfs in de herfst nog plezier van. En dan alle zaadjes verzamelen en volgend jaar gewoon opnieuw! 



Oja we hebben ook nog een nieuwe bus gekocht! (Grapje) Vandaag was ik met een vriendin op stap, meer daar over in een volgende blog. En toen zagen we deze;

Als we toch ooit eens een loterij winnen ofzo. Perfecte kleur, ziet er prachtig uit. Rood/wit geblokte gordijntjes. Zie je me al rondtuffen?

Ik zeg maar zo, je moet altijd wat te dromen hebben. En ik denk dat het daar wel bij zal blijven. Maar wie weet, ooit? 

Ha, en deze heb ik al. Ik zei tegen de vriend van mijn dochter dat ik als bruidsschat een V.W bus wilde hebben.... Nou die heb ik gekregen.....

14 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk, lathyrus uit eigen tuin. En die bus is geweldig. Bij ons in de straat staat er ook één, ook lichtblauw met wit. Er staat met mooie witte letters NORDKAPP op.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo van die kleine, zelfgeplukte boeketjes vind ik ook nog altijd net dat tikje mooier dan een gekocht boeket...
    Wat een mooi email kannetje op de eerste foto, dat met de viooltjes !!! En de porseleinen koekendoos, geen oude koeken uit de sloot halen, hoe geweldig ! Is die doos van Blond Amsterdam (geloof toch dat die eigentijdse delftse porseleinfirma zo heet) ?
    Het VW busje, tsja, hier nog iemand die daarvan droomt :-))) ! Die zijn toch zoooo leuk....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat klopt hij is van Blond Amsterdam. Deze kregen we van de kinderen op onze trouwdag vorig jaar ipv bloemen. Leuk is ie he?

      Verwijderen
  3. Oh what a lovely van Esther! Just my colours too! I can see Pippa in one of those!
    Enjoy your blooms, there is nothing like it than going in the garden and pick up a fresh bouquet!
    Blessings,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,
    Prachtige kleuren, die lathyrussen.
    Ja, eenvoudige bloemen vind ik ook het mooiste.
    Mooie bus, blijf maar lekker dromen.
    Wie weet wat er ooit gebeurt......
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, heerlijk die bloemen en geuren doen zo veel, kunnen bijv. ook herinneringen oproepen. Heerlijk!
    De bus is prachtig!
    Fijn weekend verder en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mag ik voor volgend jaar ook wat zaadjes Esther? Vind ze ook altijd zo mooi maar vergeet ze altijd te kopen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk die kleine boeketjes in huis. Zo feestelijk.
    Eenvoudige tere bloemen zijn altijd mooi!
    Die bus is het einde. Echt retro!
    En je bent op het wenken bediend!
    Wens je een mooi weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geniet al die prachtige bloemen. De kleine bus vind ik schattig als je achter die oude krengen rijdt stinken ze vaak verschrikkelijk. Ze zien er wel prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gaaf busje he, en wat nou zo leuk is het is ons busje!!!
    Leuk om die zomaar op jouw blog terug te zien.
    Was een leuke fair in Hellum, en ook daarna nog even snuffelen bij Pommelientje.
    Ik hoop dat je droom ook nog eens uit komt, heb er zelf ook lang over gedroomd, en uiteindelijk toch ook uitgekomen, dus wie weet.

    Groetjes Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ja zeg dat is gek! Ik ben helemaal weg van je bus! Hoe kom jij op mijn blog terecht dan? Hoorde je via via dat jou bus op mijn blog stond? Weet je dat ik er nog even over nadacht? Misschien vinden die mensen het wel helemaal niet goed dat ik foto's van hun bus op mijn blog zet. Maar ja hoe zouden ze dat zien en hoe kan ik om toestemming vragen? Hihi grappig. XX Esther

      Verwijderen
    2. Vind het erg leuk hoor om ons busje op je blog te zien.
      Ik kijk wel vaker eens even wat leuke blogs, en die van jou is er zeker een van, ben zelf ook altijd lekker in huis bezig, dus vind het heerlijk om te zien wat andere mensen in hun huis doen, en toevallig keek ik ook die avond even en werd toen verrast door je foto's.
      Veel blogplezier en ik blijf je zeker volgen!

      Groetjes Jolanda.

      Verwijderen
  10. Wat een nostalgie hé zo'n bus... wist je dat je er zo in Nederland kan huren om mee op reis te gaan? Dus in afwachting van een eigen busje....;)
    Wat heb je mooie kannetjes voor je boeketjes!

    BeantwoordenVerwijderen