zaterdag 25 maart 2017

Geborduurd tafelkleed en een prachtig tafeltje

Het schijnt zo te zijn dat ik deze zomer een serre aan
mijn huis krijg. Manlief zal het grootste gedeelte zelf doen.
Ik geloof het pas als ik het zie. Want onze 2 dochters hebben
allebei een huis gekocht waar zo het 1 en ander aan moet gebeuren.
Ze krijgen allebei deze zomer de sleutel.
Papa moet dus overal aan de bak.
Ondertussen is hij hier ook druk bezig om alle aardbevingsschade te herstellen.
En ik? Ik koop zo af en toe al iets voor de serre. ;-))

Wat een leuk tafeltje hé? Ik vind het laatje ook zo leuk.
Ik was zeker van plan om hem te verven maar toen ik 
hem gisteren even in huis zette vond ik het zo ook al mooi.
Het doet me aan Zweden denken. Zo met dat blauw en een plantje.
Een hoog Carl Larsson gehalte. I love it!
Uiteraard tweedehands. ;-))

Ik vond daar ook nog een geborduurd tafelkleed.
Zo mooi! Past er precies bij;

Ik stel me zo voor dat iemand daar avonden aan geborduurd heeft.
Misschien is de mevrouw die het gemaakt heeft wel overleden.
En willen de kinderen het niet hebben, ouwe zooi....
En dan ligt hij daar in een tweedehands winkel....

Voor 4,50 was ie van mij.
Ik vroeg mijn dochter nog wat ze met al mijn gehaakte spullen zou doen als
ik dood zou gaan. Weet je wat ze zei?! Naar de kringloop met die handel....
Maar dat was (hoop ik) een grapje.
Maar vind je over plus minus 60 jaar een stapel gekleurde dekens ergens in Groningen
in de kringloop.....Koop ze dan en denk nog eens aan mij. ;-))

 Maar zover is het nog lang niet.
Vandaag genieten we van de zon en haken we vrolijk verder.
Enne ik denk niet dat ik om ga komen van de honger! 
(Hoogstens een beetje misselijk....;-))
Fijn weekend allemaal!

25 opmerkingen:

  1. I love the cross stitching on the cloth, it works well xx I like the egg display xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi tafeltje, past perfect met het tafelkleed.
    Een serre zou leuk zijn, nog even geduld ......
    Niet teveel chocolade eten hé, laat het smaken.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, mooi! Wat een werk, hé, zo'n tafelkleed borduren! En dat laadje met de vakjes, geweldig :-)
    Ook bij mijn zijn er toch al aardig wat chocolade-eitjes op. En ik heb m'n houten eieren op gezocht!
    Groetjes en fijn weekend!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig mooi tafeltje en zo'n mooi kleed maakt het dan weer helemaal af

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei... je man heeft het érg druk... ik zou ook mijn reserves hebben voor wat betreft een serre dit jaar. Maar wat in het vat zit verzuurt niet!
    Je kastje en kleedje zijn in ieder geval perfect. En dankjewel.... nu heb ik zin in paaseitjes whahahaaa!
    Liefs,
    Sandra xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi tafeltje, zo zonde om te verven. Het kleedje staat er mooi op. lekker zoveel eitjes, denk nie dat je die alleen op eet!
    Jou man krijgt het er nog druk mee. Fijn voor de dochters.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal HYGGE, mooi!
    En drukke Zomer bij de Pippaatjes
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige aanwinsten vond je weer ;-)
    En wat je gehaakte dekens betreft, ik denk dat die van mij hetzelfde lot beschoren zijn :-(
    Tja en die serre......ik denk dat je nog even geduld moet hebben, maar wel mooi voor de meiden (en aanhang).
    Fijn weekend, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, zo'n kastje!
    Fijn weekend,groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoor....en erg leuk een serre ...ben benieuwd gaat vast goedkomen.....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij hebt alvast voorpret van je serre. Een mooi kastje met een mooi kleedje.
    Ja, de mensen moesten eens weten dat hun spulletjes nu zo gekoesterd worden.
    Welke spullen zullen er later van ons gekoesterd worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waaw, leuk tafeltje en die laatjes zijn ook fijn!
    Het tafelkleed past inderdaad bij de Larsson-stijl.
    Ik vind dat ook mooi en heb een boekje met de tekeningen en schilderijen van Carl Larsson. Zo'n gezellige huis- en tuinsfeer!
    Enne... Ik hoop ook dat de kinderen een grapje maakten, jouw handwerk is té mooi voor de kringwinkel!
    Fijne zondag, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik denk dat het met mijn spullentjes ook gaat gebeuren.
    Nouja heeft er een ander (zo als wij) er weer plezier van ;)
    Fijne zondag gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat gaat hier vast ook gebeuren, hup naar de kringloop. Fijn kastje heb je trouwens gescoord! Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk!
    En daarmee bedoel ik niet alleen de eitjes.
    Ik droom ook meteen weer even weg bij Carl en Karin Larsson.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hihi...60 jaar ga ik niet meer redden denk ik ;) maar wie weet is het dan wel weer superhip! Een prachtig tafelkleed is het....dat zou ik voor 14,50 nog wel hebben meegenomen....helemaal leuk! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jammer dat ik er niet meer ben over 60 jaar... ik zou je dekens meteen kopen.
    Prachtkastje heb je en dat schuifke is helemaal schattig!
    Eitjes helemaal op intussen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik denk dat mijn dochter ook zoiets gaat roepen ,ha ...ha. Duidelijk nog niet besmet met het virus ,maar je tafelkleed en kastje zijn echt top

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi kastje, niks meer aan doen (haha sprak de blogster die alles wit maakt ) Bij zo'n geborduurd kleedje kan ik ook denken aan de persoon die daar al haar liefde in heeft gestopt. Ik had het ook niet laten liggen bij de kringloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh het tafeltje is echt een juweeltje en gelukkig heb je het niet geschilderd. Lekker zo laten want het hout is prachtig. Ook prachtig is het geborduurde tafellaken. Wat zijn dat toch super mooie vondsten hè, en gelukkig zijn er nog mensen zoals wij, die dit nog heel erg kunnen waarderen.
    Fijne rest van de dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fantastische combi, het kastje met tafelkleed. Leuk dat plantje, ik heb het jaren terug ook gehad: Kindje op moeders schoot. Super makkelijk te stekken, weet ik nog.
    Hopenlijk komt het met de serre ook goed, maar pfff ik kan mij voorstellen dat je zo je bedenkingen hebt... ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het is tafeltje is zo cool! Vooral die lade, het ziet er zeer authentiek uit. Zelf zou ik hem denk toch een kleine make over geven.

    BeantwoordenVerwijderen