donderdag 30 maart 2017

Update Hygge / Tand....;-))

Allereerst allemaal bedankt voor alle lieve reacties op 
mijn vijltjeinmijntand verhaal.
Het goede nieuws is dat hij er uit is!
Hieperdepiephoera!
Na anderhalf uur boren, trekken, frutten en gedoe
hadden ze hem eruit. De pijn is gelijk een stuk minder.
Jullie hadden het allemaal over de rekening, uiteraard
hebben we dat allemaal uitgezocht maar is de rekening echt voor mij.
Mijn verzekering betaald een deel maar niet alles en het is
jammer van mijn eigen risico....

Maar goed, omdat ik zielig was trakteerde ik mezelf op;

 Als je de Hygge omslagdoek haakt moet je het boek toch ook hebben! ;-))
Het is een heerlijk boek om in te bladeren en te lezen.
Je word er helemaal Hygge van!

Ondertussen haken en borduren we vrolijk verder.
Ik heb de sterren wel veranderd;

Ze waren eerst te licht vond ik. (Zie de foto hieronder.)
Dus ik heb het lichte garen eruit gehaald en er donker garen voor in de plaats gedaan.
Dat klinkt makkelijker als wat het was want het was me een gepulk!

De afgelopen 2 weken moesten we vasten haken, heeeeel veeeeel vasten.
Of ik daar nu altijd zo Hygge van werd? Haha 
Maar nu is het klaar en mogen we beginnen met het borduren van het middenstuk.
En laat ik nu vandaag vrij zijn....Heerlijk!




26 opmerkingen:

  1. wat een mooie manier om jezelf te troosten...helemaal verdiend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk he (soms) iets voor jezelf kopen met een goede reden;-)
    Prachtig je shawl, ben je al bijna klaar met het middenstuk???
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat van je tand had ik helemaal gemist. Ben meteen even terug gaan lezen. Wat een pech en dan moet je die rekening zelf betalen? Schande! Die tandarts is daar toch voor verzekerd? Maar gelukkig ben je nu al van de pijn verlost. Zo lang moeten wachten! Helemaal verdiend dan dat cadeautje voor jezelf en de Hygge wordt geweldig mooi!Echt helemaal een "Esther" sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ja, echt vette pech dus. Gelukkig kun je dat nu achter je laten, al is het ook met pijn in de portemonnee.
    Wat mooi, je Hygge! Prachtig met die donkerdere kleur! Ja, dat is wel even prutsen, om zoiets weer uit te halen! Maar 't is het waard :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig ben je geholpen en is het vijltje (brr...) eruit!
    Goed gedaan; de sterren zijn iets donkerder véél beter!
    Fijne dag om vrij te zijn xxx Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt me een heel inspirerend boek!
    En wat een mooie omslagdoek gaat dat worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb je tandartsverhaal ook gemist en ben ook terug gaan lezen. Je tandverhaal is voor mij een vreemd verhaal. Ze zijn toch aansprakelijk in dit geval? Zal er maar niet verder over doorgaan. Helemaal niet Hygge... en dat is je sjaal wel...Lekker genieten van je boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat dat verhaal voorbij is. Gelukkig heb je er nog iets moois aan overgehouden. Goed om je zelf iets cadeau te doen. Veel plezier met het boek en het werken aan de sjaal! Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb het boek ook nog in de kast staan en nog niet gelezen. Nog zo veel boeken te lezen :-). Goed dat de pijn minder is geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is al goed nieuws en dat de pijn minder is.
    De donkere kleur komt beter uit in je omslagdoek.
    Nog veel Hygge-plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat ben je al ver met de sjaal, wordt wel echt heel mooi. Echt jou!
    Ik maak er een kussen van, 50 x 30 cm en heb nog maar 1 rij bobbels gehaakt. Hopelijk in het weekend verder. (was wel later begonnen hoor samen met een lieve kennis)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar snel weer vergeten. Mooi wordt je borduurwerk! Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh gelukkig dat je tand eruit is, wat een toestand! Gelukkig dat de pijn nu minder is. Bij mijn man is er ook weleens een vijltje gebroken, dat is gewoon blijven zitten.
    Heel mooi zo, met donkerder sterren. Wat een vasten zeg...
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. gelukkig dat het klaar is bij de tandarts wat leuk een boek wat idd leuk bij de cal past ik zal het plaatje even pikken van je blog :0 ik heb vriendinnen die de cal doen voor hen heel interessant. Hij wordt mooi je omslag een hele klus dat borduren !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Inderdaad heeeeel veeeel vasten maar het wordt prachtig. Fijn pijnvrij weekend. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelijk heb je om jezelf te verwennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik moest even terug lezen maar wat een toestand met die kies.. en dat doet zo'n pijn als je last hebt van de kiezen. Helemaal niet fijn.. Nee dat boek heb je dik verdiend hoor.. en je stola wordt prachtig...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Esther, wat een gedoe met je kies.....niet fijn :-(
    Maar je bent lekker bezig met je hygge cal. Zo leuk om je vorderingen te zien.
    Dat hygge boek heb ik regelmatig voorbij zien komen. Maar ik ben nu heel nieuwsgierig wat er zo hygge aan is. Wat staat er zoal in? Ik ben nieusgierig.......

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is toch wel gek verhaal dat jij voor de kosten opdraait die een ander veroorzaakt heeft. Maar het belangrijkste is dat je van de pijn af bent.
    En dan mag je jezelf inderdaad wel verwennen met een mooi boek.
    De sjaal wordt prachtig.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat boek ziet er leuk uit! En goed gedaan, om het lichte blauw te vervangen.
    Tja, allemaal vasten... dat gaat niet goed vooruit hé, maar het eindresultaat wordt zó mooi! Hoop dat je van je vrije dag genoten hebt :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen