woensdag 28 juni 2017

Memory, Memories

Ik had jullie al verteld dat mijn moeder zou gaan verhuizen.
Afgelopen zaterdag was het zover. Ze werd wakker in haar oude huis en
sliep s'avonds in haar nieuwe huisje in haar eigen bed.

We hebben heel veel spullen uitgezocht en weggedaan.
Best heftig, voor mijn moeder maar ook voor ons. 
Het was en is een hele grote klus.
Zij woont daar nu maar haar oude huis moet helemaal leeg.
Schroeven uit de muur, laminaat eruit enz enz
Er zijn natuurlijk veel herinneringen in dat huis.
Maar gelukkig zitten die ook in je hoofd en in je hart en kun je ze met je meenemen.....
De foto's die jullie zien zijn van mijn memory spel van vroeger.
Wat een goede herinneringen heb ik daar aan!
De doos is al lang vergaan maar de kaartjes zijn nog mooi!

Deze kaartjes vond ik het mooist, die wilde ik altijd graag als eerste vinden!


Uiteraard ontkom je ook niet aan stapels foto's als je aan het opruimen bent.
Zo kwam ik deze foto tegen, wat een knappe man he? ;-))
Dat is mijn vader. En het grappige van deze foto is dat ik me ineens realiseerde
dat mijn zoon heel erg op deze foto lijkt! Terwijl zoonlief toch ook heel erg op zijn vader lijkt!
Ach en zo mijmeren we nog een poosje door over memories en memory........

24 opmerkingen:

  1. Echt een(1) gezicht!!! mooi is dat he!
    Sterkte met alles opruimen en wegdoen en hopelijk voelt je moeder zich snel thuis in haar nieuwe huis, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie herinneringen, koesteren lieve Esther en ik hoop dat mams snel went en geniet..
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moeilijk en mooi, wanneer je met zo´n ´klus´ bezig bent. Prachtige plaatjes!
    Sterkte voor jullie
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onvermijdelijk zulke tijdreizen naar het verleden bij zo'n klus, waar je de huidige tijd behoorlijk in kunt verliezen, om vervolgens na een tijdloze mijmering te constateren dat er een behoorlijke tijd is omgevlogen.
    Ik hoop van harte dat je moeder veel woonplezier mag beleven aan haar nieuwe woning.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet makkelijk hè...
    Omdat mijn vader dement is, was het extra moeilijk opruimen. Wij beslisten in zijn plaats en dat voelde niet goed.
    Ik hoop dat je moeder nog veel gelukkige jaren heeft in haar nieuwe woonst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. altijd lastig zo verhuizen en veel opruimen. maar bewaar de herinneringen in je hart en je raakt ze nooit meer kwijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is niet makkelijk, ik weet hoe het voelt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is niet makkelijk, ik weet hoe het voelt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar komt heel wat bij kijken... Ik hoop ook dat je moeders nieuwe huis heel snel THUIS is voor haar. En succes en sterkte bij het verder leegruimen.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi blogje...ik moest echt even denken wat die eerste foto nu was. Toen las ik over het memoryspel...ooo jaaa!! Grappig! Sterkte met de klus...dat vraagt veel van je lijf én van je hart. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Herken het, 't huis van de ouders leeg moeten halen. Niet eenvoudig en wat er allemaal door je handen gaat en herinneringen oproept! Ik hoop dat je moeder zich snel een beetje thuisvoelt op haar nieuwe "plek".

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lastig maar eens komt dat. Hopelijk voelt je moeder zich goed in haar andere leefomgeving. Knappe zoon vast! Sterkte met al dat werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Daar gaat veel tijd inzitten en er komen zo veel herinneringen boven. En vooral foto's kijken kost veel tijd. Leuk om dan de gelijkenissen terug te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi gezegd en een herinnering om te koesteren, dat memory-spelletje... Ik snap hoe moeilijk het is om zo'n huis leeg te maken. Je hebt vaak de neiging stil te staan bij elke vondst en dan gaat het werk niet vooruit. Tegelijk is het ook echt een hoofdstuk afsluiten. En zelfs het huis op zich draagt herinneringen mee. Ik weet nog dat ik de muren van ons vorige huisje even moest strelen voor we daar vertrokken en nog stilletjes 'dankjewel voor de mooie tijd, huisje' heb gezegd :-)
    Succes er nog mee en ook voor je moeder!
    Groetjes, Sigrid x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. A trip to momemory lane noemen ze dat he! Ik kan me voorstellen dat het veel emoties oproept. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo even lekker bijgelezen ,je mooie tuin je caravan allemaal enig ,en dan de drukte rond je moeder das best pittig ,ik ben weer bij lieve gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Pff heftig hoor maar ook fijn om zo nog een keer alles door je handen te laten gaan. Sterkte. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dan komen er zeker veel herinneringen naar boven.
    Hopelijk went je moeder ook snel op haar nieuwe plek.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo zie je maar dat je appel niet ver van de boom valt.. Veel succes met alle drukte..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn dat je mams zo snel over kon, maar een hele klus voor jullie.
    En een emotionele reis voor allemaal.
    Ik hoop dat je mams het naar haar zin heeft.
    Liefs,
    Sandra xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Had deze gemist...fijn dat ze op haar nieuwe stekkie is ....wat een boel herinneringen kom je dan tegen he ?...liefs ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je valt qua partner vaak op de blauwdruk die je kent van je jeugd.
    Vader en echtgenoot zullen zeker trekken van elkaar hebben.
    Mooi memoryspel had je. ♥ Fijn dat je moeder deze bewaard heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja zo op- of beter uitruimen van een huis is heel moeilijk. Maar hoe fijn dat memoryspel! Wat een leuke herinneringen brengen de kaartjes met zich mee. Koesteren zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bijzondere momenten. Oude spullen, oude foto's brengen herinneringen naar boven. Koester dat!

    BeantwoordenVerwijderen