woensdag 21 juni 2017

Rondje door de tuin....

Gaan jullie met me mee een rondje door de tuin?
Eerst sta ik op van de loungebank, een favoriet plekje;

Deze geranium heb ik vorig najaar in de garage gezet, niet meer naar omgekeken en
nu doet ze het gewoon weer! Dat is toch fantastisch!

Aan het begin van de avond kruipen we even in de strandstoel, op dit plekje vang je de
laatste zonnestralen;

Ik heb een oude wastobbe vol gezet met petunia's. Wat een bloemenzee!
Daar word een mens gelukkig van!

Moederdagcadeau;

En voor wie zich zorgen maakte,
Miss Big Blue Duck is best nog gelukkig zo in
haar enigheidje;

 De lathyrussen staan dit jaar in een wastobbe,
ik kan ze wel in bloei kijken! Vorig jaar werd het helemaal
niets terwijl ik er andere jaren niet aan kon plukken;

Manlief kreeg voor vaderdag een insectenhotel.
Ik ben benieuwd wat daar allemaal in gaat gebeuren.....

De eerste stokroos staat in bloei!
Dit vind ik nou echt zomer, het doet me denken aan de prachtige
straatjes in Zweden waar ik vorig jaar was;

Dit is zo'n straatje,
Zoveel heb ik er helaas niet maar ik geniet van wat ik wel heb!

En dan mijn laatste pioenrozen, ook 1 van mijn favorieten, ik vind ze zo wonderschoon!
Nu ga ik weer naar mijn plekje onder de veranda, hier in het Hoge Noorden is het vandaag
gelukkig niet zo warm!  Voor de mensen die in het Zuiden wonen;
Hou het hoofd koel en neem een ijsje, of twee, drie, vier........

27 opmerkingen:

  1. Wat een gezelligheid! Het is goed vertoeven in jouw tuin. Prachtig hoe je stokroos bloeit, ik ben er ook een grote fan van.
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijke tuin ik heb genoten van je ronde
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, het ziet er prachtig uit in je tuin. Gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk rondje... maar het mooist vind ik toch je strandstoel.... wat een plaatje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi !!! Helemaal jouw kleuren, heerlijk genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was een fijn rondje met veel plekjes om te genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke tuin hebje en zoveel mooie bloemen, ook mijn faavorieten. de lathyrus staat bij mij al in bloei. Ik heb er eentje die ieder jaar terug komt, zeg maar een vaste plant. :-) En ik mis bij jou nog hortensias? Daar heb je er vast ook wel een of twee van, toch?

    lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijne tuin heb je, heerlijk genieten van al je mooie bloemen :) en het uitzicht :) leuk dat we mee mochten genieten. Mooie foto's heb je gemaakt. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk, zo'n fijn plekje! Mooi vloerkleed ook!
    En wat een bloemenweelde, geweldig!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellig met je mee gewandeld door je tuin, mooi hoor.........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi tuintje hoor, daar kan je heerlijk in genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi tuintje hoor, daar kan je heerlijk in genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo, ik ben eerst eens even lekker neergestreken op jouw bank en heb mijn ogen goed de kost gegeven. Je hebt mooie bloemen staan. Een lust voor het oog.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bloemen je kan er niet genoeg van hebben, fleuren de boel gezellig op. Geranium'sstek ik elk jaar, bewaar wel de oude plant mochten ze niet aan slaan.
    Hier in het Zuiden was het erg warm, morgen nog warmer. Beleven we niet zo vaak dat je de hele avond buiten kan zitten, in de verte hoor ik de Koekoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zoooo mooi!!! En de strandstoel vind ik echt geweldig, geniet ervan, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En lite sverige i trÀdgarden :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk vloerkleedje bij de loungebank, en inderdaad wat een bloemezee, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi je stokrozen .....liefs fijn weekend Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi hoor die stokrozen en ook een mooie strandstoel zeg. Stokrozen doen het bij mij helaas niet. Hopelijk in de volgende tuin wel.
    Mocht je me missen: ik ben verhuisd met mijn blog. Het nieuwe adres is papillon60.blog (ik zit niet meer bij Blogger).

    BeantwoordenVerwijderen
  20. is goed ik wandel even mee.......
    Gezellig zo met die rijkbloeiende bloemen lathyrus ik ben daar al jaren mee aan het vechten dan gaan ze dood of zijn ze geknakt of zoals nu vreten de vogels de zaden uit de pot, en eerder idd zoveel bloemen maar ik geef niet op .
    mooie tuin heerlijk zo rondom je eigen tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er heerlijk bij je uit, Esther. Geniet maar lekker verder van je mooie plekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk zo'n rondje door je tuin. Ik heb er van genoten. ♥

    BeantwoordenVerwijderen