zondag 18 maart 2018

Plop, een nieuwe verzameling....

Soms, zomaar ineens ontstaat er een nieuwe verzameling.
En dat gebeurt zonder dat je het wil! ;-)
Het begon met deze 2 kommetjes die ik kocht op een rommelmarkt;

Toen kwam ik bij een mevrouw thuis en die spaart Franse spoelkommen.
Zo mooi! En ze verkoopt ze ook.Niet goedkoop maar wel te koop. 
Daar kocht ik deze beauty;

Toen kwam ik bij de meneer waar ik de emaille kan kocht en vond
ik deze en die mocht mee voor een prikkie;

Zie je ik kan er niets aan doen, een verzameling is geboren. :-))
Vinden jullie deze ook niet prachtig? Vorige week gescoord in de Martinikerk in Groningen;

Marga van Blauw enzo vond nog 3 kommetjes voor mij op de rommelmarkt;
 \
Marktplaats;

Maar ik heb een afspraak met mezelf gemaakt, ik moet eerst iets verkopen voordat ik 
een spoelkom mag kopen. Zo ruimt mijn huis een beetje op en hoef ik me niet schuldig te voelen
over het geld wat ik uitgeef aan de toch wel dure kommen.
Nu is het leuke dat ik veel meer verkoop dan koop. Spoelkommen liggen niet
voor het oprapen.... Helaas! Dus hebben jullie nog een kom staan die je niet meer wil? 
Of je weet er ergens wat te koop? Tip mij alstublieft;

Mijn uitzicht vanaf de bank ik ben een blij ei;

24 opmerkingen:

  1. Heel leuk deze nieuwe verzameling! En door jouw laatste opmerking over jou als blij ei voel ik een leuke nieuwe verzameling voor je opkomen.... leuke eierdopjes ;) Nou fijne zondagmiddag nog! En geniet lekker van dit toffe uitzicht, superleuk zo! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt al mooie exemplaren gevonden!!!...en ook al een mooie plank/rekje voor de kommen en je mooie huisjes, soms zit het mee ;-)........
    Goed weekend, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja leuk he Verzamelen.....weet er alles van ....ze zijn prachtig...
    Liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat blauw wit blijft altijd mooi, ik hou er ook zo van. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een prachtig uitzicht! Zowel die huisjes als de kommen!! Tja, niks aan te doen als er 'spontaan' een verzameling ontstaat :-) Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh leuk zijn ze, ik zal aan je denken als ik er tege kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat rekje is prachtig zo met de huisjes en kommen. Goed van je : "Eerst iets verkopen en pas dan..."!Dat die dingen "spoelkommen" heten wist ik niet. Mooie verzameling heb je al.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi al die kommen met blauw. Zelf heb ik er ook een heel aantal.
    Het kommetje dat op de 1 na laatste foto er boven uit piept, heb ik ook. Ik geloof nog 3. Ik heb ze gekocht tijdens mijn studietijd, 1981-1984. Gewoon bij de supermarkt in het kleine dorp waar mijn kamer was.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, ik snap het helemaal :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie verzameling! Je weet het ook altijd zo mooi uit te stallen, heerlijk om naar te kijken.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kommen. Ze passen zo helemaal bij jou. Maar wat goed om ook nog spullen te verkopen. Ik zat me al af te vragen waar je alles toch laat. Want je kunt toch ook niet je hele huis stampvol zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi zijn ze. Ik zie ze weleens op brocantes in Frankrijk maar ook daar zijn ze duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. nooit van een spoelkom gehoord ik dacht dat het vlabakjes waren :( maar als ik eens wat tegen kom....... ik zal aan je denken

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie verzameling!
    Blauw en wit. Daar val ik ook steeds weer voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha, ha, jij kunt bij Albértje van Knutselpret opgeven wat je allemaal spaart, dat wordt een lang berichtje ;) Geintje je hebt wel allemaal hele leuke dingen en wij genieten lekker mee :)
    Groetjes en een fijne avond, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik weet wel waar mooie kommen staan: bij mij in de kast. En helaas, ik verkoop ze niet, want ik spaar zelf blauw-wit servies. Koop altijd wel iets op een Franse brocante. Dat deze kommen spoelkommen heten wist ik ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk zijn ze! En staat goed zo bij die huisjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezellig zo’n als kool groeiende verzameling! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha zeker hele fraaie kommen. Mijn blauwe hartje gaat er sneller van kloppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie verzameling blauwe kommen!

    BeantwoordenVerwijderen