woensdag 3 september 2014

DIY-project

Dames en heren?. 
Ik had zo'n geweldig plan! En het is gelukt! Ben trots op mezelf en mijn dochter.

Ik ben aan het opruimen, echt opruimen. Spullen op marktplaats, spullen naar dochterlief, spullen naar de kringloop en in de afvalbak. Jaja goed bezig Esther.
Toen vond ik dit;
Ooit eens gekocht op een rommelmarkt omdat ik de schilderijen zo prachtig vond.
Maar ja wat moet je ermee he?

Ik dacht; als ik ze allemaal los knip heb ik heel veel schilderijtjes.
Maar ja waar moet je die dan allemaal ophangen?

Op de w.c. deur natuurlijk! Ik heb jullie al eens rondgeleid in de w.c maar liet 
de deur niet zien. Die was nog steeds groen! Moest nog even geverfd, kennen 
jullie dat? Komt er niet van, irritant maar waar.

 Maar de bloemen dekten niet de hele deur. En ik wil natuurlijk geen groen meer 
zien! De oplossing was er snel; Ik had nog wel wat kalenders van
Carl Larsson. Dat past er mooi bij dacht ik zo;

 Ik vond het spannend om te gaan plakken en heb op mijn dochter gewacht, die kwam een dag later thuis.

 Samen hebben we de goede volgorde bedacht;

 En daar gingen we, ik smeren en dochterlief plakte ze erop;

 Tadaaaaaah, mooi he?? Hij moest wel een paar dagen drogen.
Zoonlief gaf een feestje en had geen deur in de w.c. Oeps....

Toen heb ik hem nog 2x in de lak gezet. En sinds vanavond zit ie er weer in;

Je zou toch niet meer van de w.c afkomen? Ik wilde hem eigenlijk wel in de keuken
maar dat ging manlief te ver; een slot op de keukendeur en niet op de w.c.
Haha, dat snap ik dan ook wel weer. Maar wat een geslaagd project.
En het kost bijna niets! Mooier kan niet, ik ben blij.......


20 opmerkingen:

  1. Wauw, da's een mooie deur geworden! Heb je dat met behanglijm geplakt of wat anders?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zwaarste behanglijm. En daarna gelakt. Gaat er vrees ik nooooit weer af! ;-)

      Verwijderen
  2. Ik zat ook met dezelfde vraag : heb je behanglijm gebruikt ?
    En wat voor soort lak ? Want ik zou schrik hebben dat de prenten zouden beginnen te "bubbelen"...
    Het resultaat is in elk geval gewoon gewéldig !! (En ja, vele mooier dan een groene wc deur ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was ook bang dat het ging bubbelen. Bij het behangen al. En dat was eerst ook zo maar toen het droog was waren alle bubbels weg! Ik heb op aanraden van de Hornbach bootlak gebruikt. Dat zou het minst gelig opdrogen. En het werd er alleen maar mooier van! (Hoogglans)

      Verwijderen
  3. Ontzettend gaaf, Esther! Je hebt de origineelste deur van Nederland...
    Wel goed dat je zo aan het opruimen bent. Ik kan zelf moeilijk dingen wegdoen en zie overal wel iets in.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Esther,
    Dat minimaliseren doen er geloof ik meer. Ik heb het in de vakantie ook gedaan. Echt de kasten opgeruimd. Wat een heerlijke opluchting.
    Je hebt dat prachtig opgelost met die platen en de deur. Zeer kleur-en bloemrijk.
    Ik heb het ook wel eens gedaan, maar plakte ze dan met plakband op zodat ik het er ook weer af kon krijgen.
    Veel succes met opruimen verder!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gossie... da's echt een plaatje geworden! En de schikking is perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het super gaaf. Wat een idee. Maar al met al toch nog een heel werk. Maar veel leuker om te doen dan verven. En opruimen is heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goed idee en wat is de deur superleuk geworden!! Wat zullen de toiletbezoekers nu lang op het toilet blijven zitten met dit mooie uitzicht:) Heerlijk he dat opruimen, ruimte geeft zoveel rust!

    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt onwijs leuk! Wat een originele wc-deur.
    Je moet er ook wel een beetje durf voor hebben maar je hebt je goed voorbereid. Het kon niet misgaan.
    groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. GEwEldiG!!!! Hoe kom je toch op het idee!
    Het laagje lak is helemaal slim!
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat vind ik ook erg mooi. De wc zal nu wel een extra veel bezochte plek worden. Misschien komt die beplakte keukendeur er ook nog wel, dan heb je twee van die bijzondere deuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben ook aan de opruim. Zou het door de herfst komen? Je deur is prachtig geworden. Goed idee! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg mooi. Mijn eerste gedachte was dan kan je hem niet meer afnemen. Maar met lak moet dat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik had hem al op facebook gezien bij dochterlief:) Vind het een geweldig idee en een prachtig resultaat!!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooooo had ik je wc deur bericht zomaar gemist!
    Wat een geweldig resultaat.
    Zo'n deur zou ik ook wel willen hebben, denk denk denk....misschien de boven wc?
    Donald maar eens lief aankijken of het mag :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee! Zie ik daar op foto zeven al een rode schoen in actie?

      Verwijderen
    2. Goed gezien Katrien!!! Bonuspuntje voor jou! ;-)

      Verwijderen
    3. :-) Donald vond je deur heel mooi!
      Ik mag de boven wc deur ook beplakken :-)

      Verwijderen