zondag 24 juni 2018

Midsommar Markt

Vandaag ging ik met 2 vriendinnen naar de Midsommar Markt bij de Fraeylemaborg in Slochteren.
Helaas werkte het weer niet echt mee.
Een gestage motregen maakte dat je doornat werd....
Maar wij laten ons niet kisten en maken er wat van;

Wat een gezelligheid.
Gaan jullie mee, dan doen we een rondje;

Bij 1 van de eerste kraampjes zag ik deze Mora klok.
Ik zag hem al eens op het internet en ook al eens bij de 
Zweedse kerstmarkt in Groningen. Ik heb er zelfs al eens op geboden.
Helaas vind ik hem nogal duur en hij doet het niet meer....
Maar hij blijft prachtig!

Ik hou niet zo van trollen en alles wat daar bij hoort maar deze trollendames 
vond ik zo leuk en lief! Wat ook knap gemaakt;

Overal prachtige veldbloemen, ik hou er zo van!

Lieve boeketjes op de tafels;

En overal fijne kraampjes met leuke Zweedse spullen;

 Om zo je tanden in te zetten;

 Ach ik had elk kraampje wel op de foto kunnen zetten.
Wat was het leuk!
Ik wil naar Zweden! ;-)

 Uiteindelijk nam ik dit heerlijke Zweedse brood met appel mee naar huis. 
En het dienblad wat er onder ligt ook.
Volgend jaar gaan we weer met hopelijk ietsjes meer zon.....


20 opmerkingen:

  1. Jammer van het weer, maar zo'n Zweedse markt lijkt me toch erg leuk. en dat dienblad.....
    Groeten uit het zuiden van het land!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou inderdaad, wat een motregen. Het ziet er evengoed gezellig uit, leuke spullen! Hopenlijk was er nog wat belangstelling, ondanks het weer.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja het was koud vandaag maar super gezellig daar als ik dat zo zie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hadden een mooie zonnige dag. Jammer van die regen voor de organisatoren maar desondanks lijkt het me daar een geweldig gezellige boel. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk dienblad, dat zou ik ook meenemen. Het ziet er reuze gezellig uit, jammer dat het weer roet in het eten gooide. Maar een beetje Nederlander laat zich hier toch niet door weerhouden ;)
    Zeker niet als er zulke leuke dingen te zien zijn. Ha ha die klok lijkt wel een klok van Walt Disney
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaaaa leuk die klok ,en wat een leuk dienblad heb je gekocht ,fijne zondag nog

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zag er gezellig uit en oh lekker dat brood!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er gezellig uit. Prachtig dienblaadje heb je gekocht. Gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Uiteraard ging dat dienblad mee, veel te leuk om te laten liggen!
    De foto's laten een gezellige markt zien, heel leuk dat zoiets georganiseerd wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk zeg, die markt mag ook wel een keer hier dichtbij georganiseerd worden! Vorig jaar waren wij in Zweden, prachtig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier geen spatje regen geweest. Jammer is dat altijd. Vooral voor degenen die iets organiseren. Je hebt je keurig ingehouden zeg met ja aankopen. Zo'n dienblaadje is ook nog eens praktisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk zeg....lijkt me heerlijk om naar tie te gaan dat heb je hier niet hoor..leuk dienblad !....liefs fijne week van mij ...geniet van de zomer !...💜

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wij laten ons zeker niet kisten en leuk was het!!!
    Ik hoop dat ik mijn fotocamera nog weer aan de praat krijg:-(
    Volgend jaar gaan we zeketr weer!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jammer van het weer, maar toch ziet het er gezellig uit! De klok vind ik echt iets voor jou!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuk zo'n Scandinavische markt. En prachtige bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke markt! Leuk dat je de foto's met ons deelde. Was de koek/gebak lekker? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat jammer van het weer, met een zonnetje erbij is alles zo veel fijner natuurlijk. Maar wel een heerlijke markt zo te zien. En je hebt nog wat lekkers meegenomen ook, en een super leuk dienblad. Dat brood ziet er trouwens ook heerlijk uit hoor.
    Ik wens je een heerlijke avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jammer is dat als het regent maar volgens mij hebben jullie je wel vermaakt en niet met lege handen thuis gekomen.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die rollendame met bloemenslinger zou ik zó gekocht hebben... Zo'n lieve uitdrukking op haar gezicht! Knap werk van de maakster/maker. Erg leuk, zo'n markt! Volgens mij hebben wij hier in de omgeving niets (meer) in Scandinavische sferen. Of ik heb het nooit in de gaten gehad... Maar Zweden wordt steeds populairder, dus wie weet?
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen