zaterdag 18 maart 2017

Een akelig verhaal met leuke plaatjes....

Op een dag in oktober 2016 moest ik naar de tandarts.
De tandartsmevrouw constateerde een gaatje in mijn hoektand.
Die moest natuurlijk gevuld, zo gezegd zo gedaan. De tand deed ook al
een poosje pijn dus fijn dat het zo opgelost kon worden.
(What was i thinking!)

Tot dusver prima....
Maar in plaats van minder pijn kreeg ik veel meer pijn.
Niet een beetje maar heul veul!
Tandarts opnieuw gebeld......

Tja dat zag er niet zo goed uit, een wortelkanaalbehandeling zou het worden.
Nu moet je weten dat ik eigenlijk nooit iets heb met mijn gebit dus ik dacht;
Wat moet dat moet. Dus kom maar op.....

De tandartsmevrouw was al een mooi poosje bezig en toen ontstond er enig paniek.
Wat bleek, het laatste vijltje was afgebroken in het wortelkanaal!
En ze kregen hem er niet meer uit!

Gevolg? Afspraak in het ziekenhuis, vijltje moet eruit.
Kosten rond de 600 euro. Nu vraag je je vast af wie dat mag betalen?
Ikke....want, nee mevrouw wij kunnen er niets aan doen dit is een complicatie....
Huh, wie breekt dat ding nou, jij of ik?
Maar goed nu kan ik hoog springen en laag springen hij moet er gewoon uit.
Want, in december was ik voor het eerst in het ziekenhuis.

 Ik heb een oproep van het ziekenhuis voor 28 maart! Dan halen ze hem eruit.
En sinds een paar weken is de hele handel ontstoken, en niet zo'n klein beetje ook!
Ik heb het ziekenhuis gebeld of ik niet alstublieft eerder mag komen.
Maar; nee mevrouw wij hebben geen plek.
Ga maar naar uw tandarts en vraag maar om penicilline.....
Tja hoeveel keus had ik. Nou, de kuur is afgelopen maar de pijn niet....
Gek word ik ervan en ik hoop dat het heel gauw 28 maart is....
(Verder ben ik een gelukkig mens hoor. En de plaatjes komen uit een boekje van
Molly Brett. Dat boekje kocht ik in de kringloop voor 20 cent. Kijk dat is dan wel fijn. ;-))

31 opmerkingen:

  1. Nou zeg. Dit is gewoon schandalig. Een fout maken en dan de klant ervoor op laten draaien! Te gek voor woorden. En je dan vervolgens zo laten wachten. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Dit moet toch echt niet kunnen. Het lijken wel een stelletje beulen.
    Maar goed dat je er zulke mooie plaatjes bij heb gezet. Kunnen we toch nog genieten van je blogje.
    Heel veel sterkte ermee. Want kiespijn is echt geen pretje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is toch de omgekeerde wereld! Het is al heel vervelend dat dit is gebeurt en natuurlijk ze doet het niet expres maar neem dan tenminste de kosten voor je rekening! Neem aan dat een tandarts hier voor verzekerd is! Heel veel sterkte ermee! Je plaatjes zijn supercute! En ik ben zo'n stille lezer die heel erg geniet van je blogjes en je bloemkannen (lees een beetje boel jaloers al gun ik ze je wel hoor dat dan weer wel). Groetjes Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh vreselijk, dit is helemaal geen verhaal voor mij. Ik heb medelijden met je en hoop dat het snel 28 maart is. Je moet die extra kosten dan maar snel vergeten, hoe sneu het ook is. De plaatjes bij dit verhaal zien er gezellig uit, gelukkig dat je voor 20 cent al weer blij wordt. Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee....! Dit hoef je echt niet te accepteren hoor. Zijn ze nu helemaal betoeterd!
    De tandarts is gewoon verzekerd voor dit soort 'bedrijfsongevalletjes'.
    En anders moet je haar er maar eens fijntjes aan herinneren hoe 'goed' negatieve reclame kan werken. Er zal vast wel eens streekkrantje zijn die geïnteresseerd is in je verhaal. Ik denk dat je nog recht hebt op smartegeld ook!
    Nou, ik wens je sterkte met de pijn en met de afloop...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aah jakkes, wat vervelend!!!!Het eerste deel van je verhaal wist ik maar dat je nog steeds zo'n last hebt niet.
    Sterkte en dat de tijd maar om mag vliegen, xx.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jakkie wat akelig. En fijn dat je voor al deze ellende ook nog mag betalen, vind ik toch wel bijzonder. Veel sterkte en succes en ik zal de dagen een duwtje in de rug geven. Even goed een fijne zondag. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He bah wat een ellende. Schandalig dat je niet eerder terecht kunt, ook niet bij een ander ziekenhuis? En dan ook nog zoveel betalen....niet leuk! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Griebelzzzz ik ga nooit meer naar de bekkenbeul!!!
    sterkte
    XX Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal eens met Elisabeth, laat je niet afbluffen. Ze zoeken het maar uit met hun verzekering....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Shittttt!!!! Dit is zo'n Radar verhaal voor op de maandag avond!
    Ik ben het met de andere vrouwen eens. Het er niet bij laten zitten!
    Te idioot voor woorden met zo'n pijn moeten rond te lopen en dan maar een penicille kuurtje slikken (lekker voor je darm flora maar dat terzijde)
    Razend snel op zoek naar een andere tandarts, dit is een fietsenmaaker!
    Heel veel sterkte! Molly is geweldig. Heb een groot schilderij (uit de kringloopwinkel) van haar in de gang hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Esther, wat erg. Al die ellende met zo'n rot tandarts en dan ook nog voortdurend pijn. Ik zou allereerst heel snel een andere tandarts zoeken en dan zelf eens het internet op duiken om uit te zoeken wie verantwoordelijk is voor die fout. Op dit forum kun je misschien advies krijgen: https://www.tandarts.nl/forum/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tandartsenverhalen zijn altijd vreselijk
    Maar je plaatjes maken weer zoveel goed, wat een schattig boekje
    Heel veel sterkte Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou dat is toch niet te geloven
    Jij hebt toch niks fout gedaan.. wat onredelijk. Ik hoop dat je snel van de pijn af bent en dan nog maar eens praten

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou dat is toch niet te geloven
    Jij hebt toch niks fout gedaan.. wat onredelijk. Ik hoop dat je snel van de pijn af bent en dan nog maar eens praten

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ongelooflijk!
    Wat een bizare situatie.
    Pijn of jeuk is zo uitputtend.
    Veel sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh nee, over pech gesproken!! Niks zo vervelend als tandpijn!
    Wat die prentjes betreft; ik herken ze!! Ik had vroeger zo'n boekje, wat heerlijk om terug te zien :-)
    Ik hoop voor jou dat het héél snel 28 maart is én dat het dan in één keer opgelost is!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ai, ai, pijnlijk lijkt me dat! Spoedig herstel, en je plaatjes verzachten de pijn wat. Hopelijk!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Neeee!!! HORROR!!!! (Heb toch al zo'n schrik voor de tandarts...)
    Het kan soms helpen om de zorgverzekeraar in te schakelen en zo eerder aan de beurt te komen.
    En ik ben het eens met de andere dames; ik zou het er niet bij laten zitten. Al zal het waarschijnlijk wel vergoed worden want waarschijnlijk word je door een kaakchirurg geholpen en dat valt m.i. gewoon onder het basispakket. Alleen... dat eigen risico... :-(
    Maar, first things first; eerst dat vijltje eruit!!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nouja zeg, ik sluit me aan bij de opmerkingen van de andere dames. Wat een toestand! Waarschijnlijk ben je 'alleen' maar je eigen risico kwijt, maar dat is al erg genoeg, dat dat gebeurt door een fout van de tandarts.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat kan toch niet? Als de tandarts het vijltje niet had afgebroken, was er helemaal geen complicatie geweest! Eerst maar duimen dat je snel geholpen wordt en van de pijn af bent. En daarna zou ik toch maar onderzoeken of dit allemaal wel klopt. Veel moe!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo, Wat verschrikkelijk, zo 'n behandeling. En dan de kosten! Veel sterkte gewenst. Hart. gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een verschrikkelijk verhaal....jeetje heb het hardop voorgelezen aan hemmes...onze conclusie...wij zouden in de wachtkamer gaan zitten en niet meer weggaan ..dit kan toch niet!!...heb je je verzekering hierover gebeld ? Sterkte liefs Ria ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik hoop dat je niet teveel pijn meer hebt tot 28 maart, heel vervelend.
    Wel schattige plaatjes.
    Dikke knuffel,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zit ik nu net deze blogpost te lezen terwijl ik zelf op dit moment ook last heb met mijn tanden :-). Begrijp nu wel weer dat het zorgstelsel in Nederland vreemd in elkaar zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat oervervelend voor je ik ben een ongelofelijke angsthaas wat de tandarts betreft verschrikkelijk vind ik het voor je. Hopelijk ben je er snel van af, maar wat ik dus echt belachelijk vind is dat je zelf voor die kosten op moet draaien, kan je niet onderhandelen en zeggen ieder de helft lijkt me wel zo eerlijk. Zij hebben die ellende veroorzaakt. Sterkte met alles, geniet voor zover mogelijk van de zondag. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. oh crisis ik zit te beven op de stoel brrrrr en dan die kosten vaag hoor mijn dochter ging eens terug toen het niet goed was en hoefde niet extra te betalen

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jee wat erg, ben je niet verzekerd buiten het eigen risico om als ze het in het ziekenhuis doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ik heb ook zo'n verhalen van die tandartsbeulen hier,de mijne te gruwelijk om hier te vertellen.dat van mn dochter..had ook met een grote geldsom van de tandarts te maken die niet juist was..wij hebben de mutualiteit(jullie hebben dat ook wel aangesproken,er werd door hen bemiddelt en de tandarts is op het matje geroepen geworden door hogerhand,wij hebben die grote som ook nooit betaald..met veel dank aan de mutualiteit die al die stappen deed,doe daar maar eens je verhaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een verhaal! Jou laten opdraaien voor een fout gemaakt door de tandarts! Echt erg. Ik zou er niet mee akkoord gaan. Echt niet.

    BeantwoordenVerwijderen