zaterdag 11 november 2017

The making of.....

Op een maandagochtend in oktober ging ik samen met een vriendin
een pop maken, het zou een zusje voor Emma worden;

Er waren al 3 poppenmeisjes.
Eentje van mij en 2 van Marga.
We begonnen uiteraard met het hoofdje.
En dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Je prikt met een viltnaald wol tot een bolletje
van 20 cm doorsnede en dat is een klus!


Het is uren prikken en ik heb gewoon 5 naalden gebroken!
Waarvan er 2 in het hoofdje zijn blijven zitten omdat ze er niet meer uit wilden!

Aaan het einde van de dag was dit het resultaat;


Een aantal dagen later werd het al wel duidelijk  hoe Annika er uit zou gaan zien.
Ze heeft een klein scheef koppie met lange blonde vlechten;
 


En vandaag zaterdag 11 november zijn hier
Annika en Emma, tadaaah!


Ze is niet helemaal perfect maar ik heb haar helemaal zelf gemaakt!
Trots!


De zusjes;

Emma wilde ook nog even alleen op de foto omdat ze nieuwe kleertjes heeft.
Dit is Zweedse kleederdracht, gemaakt op mijn nieuwe naaimachine! :-))

Oke Annika, jij ook eentje alleen;


En ik heb al een nieuw hoofje geprikt, 1 naald gebroken maar er ook weer uit gepulkt!
Want zeg nou zelf er kan best nog een zusje bij! ;-))



25 opmerkingen:

  1. Prachtig, allebei!!!
    Tuurlijk kan er nog een derde zusje bij en omdat het zo leuk is ook om te doen een vierde, vijfde, zesde.....
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze prachtig en helemaal perfect hoeft niet. Wij mensen zijn ook niet perfect. Wat een klus dat prikken. Dat zou nu echt niets voor mijn zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superschattig!
    Wat 'n geduldwerk! En natuurlijk kan er altijd nog eentje bij...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Annika, wat ben je een dotje geworden. Zo leuk om je eigen pop te maken. Lekker tuttelen met wol en stof. Fijn weekend (met het grut) groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo knap dat je dat kan! Super gelukt die Annika! En wat een schattige outfits maakte je! Oefening baart kunst dus nummerke 3 gaat nog mooier worden! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat is Annika een prachtig meisje! Maar ook Emma ziet er geweldig uit in haar nieuwe kleertjes! Leuk dat er nog een zusje komt (misschien ook nog eens een broertje?).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe leuk zeg....wat een dotjes .....liefs fijne zondag van mij...x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind haar supermooi! Wat een werk! Dat schuine kopje is juist prachtig en speciaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Esther, je hebt de smaak te pakken; zelfs een nummer 3 op komst, geweldig!
    Je mag met recht trots zijn op je prachtige poppetjes. En dan die kleding... Wauw!
    Liefs,
    Sandra xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supermooi, Esther. Elke pop heeft een eigen karakter zo te zien. En ook hun kleren, heel mooi gedaan. Om trots op te zijn.
    Of een broertje? Hihi

    Groetjes Sofie, fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze schattig die poppen en heel erg knap gemaakt hoor. En zo leuk ook die kleertjes. Je zou er toch zo weer mee willen spelen... doe je waarschijnlijk ook lekker. Echt heel erg leuk.
    Fijne zondag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. schattig ze zijn echt heel erg mooi ook leuk aangekleed

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Enig en er kan best nog 1 bij dan wordt het 3 op een rij. Knap hoor al dat geduld werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Enig en er kan best nog 1 bij dan wordt het 3 op een rij. Knap hoor al dat geduld werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt heel mooi en knap hoor...ik weet wat een klus het is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ze zijn enig!!! Lijkt me erg leuk om te doen op het wol prikken na.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. leuk, leuk weer een zusje erbij, ja het is niet zo eenvoudig, dat lijkt maar zo.
    Ze is misschien niet perfect, maar is dat nodig!! Het is een zelfgemaakte pop en dat telt.
    Ook heeft ze meteen al kleertjes, het zijn echt twee schatten die je hebt gemaakt.
    Je moet maar denken, aldoende leert men, Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Veertig jaar geleden maakte ik ze ook, zelfs een paar cursussen hierover gegeven. Kan het me nu niet meer voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk trio! Jouw popje staat ook nog steeds op mijn dochters kamer te stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige pop heb je gemaakt, daar mag je zeker trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen