zaterdag 12 januari 2019

(Geen) inspiratie en Marie.....

Daar ben ik dan, voor het eerst dit jaar....
Waarom nu pas? Ik heb geen inspiratie,
weet niet zo goed waar ik het over moet hebben.
Voordat we naar Nepal gingen had ik al steeds last van mijn arm.
Mijn elleboog om precies te zijn.
Na de vakantie ben ik toch maar eens langs de huisarts gegaan.
Diagnose; tenniselleboog. Vet zeer doet het!
Dus niet meer haken of breien. Dus daar is niets nieuws over te melden.
Verder is het zo dat mijn moeder een herseninfarct heeft gehad.
Na een poos revalideren hebben we haar nu verhuisd naar een
verzorgingstehuis. Heftig hoor. En ze is steeds zo boos! Heel lastig.
Dat alles plus druk op het werk maakt dat ik niet zoveel nieuws te melden heb.
Maarrrrr ik ben ook aan het opruimen!
Ik ben al een poosje aan het ontrommelen zoals jullie misschien wel weten.
En nu zag ik Marie Kondo  via Netflix.
Zij heeft hele goede tips. BV vouw je kleding verticaal;

Wat een goed idee! De foto hier boven en hier onder zijn van mijn kleding lades.
En in plaats van dat je alleen het bovenste shirtje ziet zie je ze nu allemaal!
Hoe handig is dat. Geen getrek meer om te zoeken. (Dat doen jullie natuurlijk
ook nooit maar ik wel. ;-)) Hier onder mijn rokjes;

Kijk zelfs manlief is aangestoken door het Marie virus!
(Niet echt hoor, dit heb ik voor hem gevouwen.;-))

De keukenla, zoveel praktischer nu.
Enne 3 zakken kleding van manlief en mij de deur uit!
Kijk dat zijn dan weer dingen om blij van te worden.
Wat zij ook doet is dat ze elk kledingstuk bedankt enzo....
Maar daar ben ik dan toch echt weer een te Groningse nuchtere meid voor.
Maar als mensen dat wel doen helemaal prima!

I


20 opmerkingen:

  1. Wat vervelend van je elleboog! Heb je al geprobeerd om te borduren? Daar kan je ook veel van je creativiteit in kwijt.
    Heftig wanneer (een van) je ouders extra zorg nodig hebben. Mijn (demente) vader vraagt na meer dan 4 jaar nog regelmatig of hij met mij mee naar huis kan rijden... Droevig word ik daar van.
    De serie van Marie Kondo heb ik deze week, liggend op de bank met een acute lumbago, ook bekeken. Het ontspullen lukte me de laatste maanden wel, moet ook wel met een verhuis binnen enkele maanden, maar het opplooien zoals zij het doet, heb ik nog niet geprobeerd. Werkpuntje voor de volgende weken ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Get wat vervelend zeg, een tenniselleboog. En wat een zorg kun je hebben om je ouders.
    Ik ben nog niet toe aan Marie. Het is vast een goed idee en van de zomer heb ik bij het leggen van de nieuwe vloer ook even gemariekondood maar verder houd ik haar ver buiten de deur :). Hoewel jouw tip over het vouwen misschien toch nog niet zo'n gekke is.
    Fijn weekend groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Autsjjjj sterkte! En grappig,,,,,ik heb net het boek van mevrouw Kondo binnen. Zal wel aan onze naam liggen haha
    Sterkte X
    Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer, van je moeder, veel sterkte hoor, je wilt van alles doen, maar je kunt zo weinig :( je tenniselleboog is echt lastig, ik hoop dat er snel verbetering in komt.
    Je maakt er echt veel werk van, van het ontrommelen, maar niet alles wegdoen hoor, staat veel te gezellig bij je, al die spulletjes. Ik schrok even, toen je zei dat je man ook begonnen was ;) maar gelukkig, het is en blijft een echte man ;) die laat zijn vrouw dat soort zaken regelen :) Liefs en pas goed op jezelf, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat naar dat je moeder naar een verzorgingshuis moest en nu zo boos is. Best begrijpelijk maar zo verdrietig voor jou (en haar natuurlijk). Heel veel sterkte ermee. Ook met je arm, dat doet, denk ik, best veel pijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vreselijk verdrietige situatie met je moeder. Ik wens je er veel sterkte mee.
    En die elleboog is helemaal balen. Veel rust is denk ik het beste. En misschien naar de fysiotherapeut of chiropractor?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoop dat het gaat sneeuwen. Mogelijk zie je dan alles even anders en krijg je weer nieuwe energie. Nu gewoon even de tijd nemen voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb sinds kort samen met mijn dochter netflix en had al zoveel over marie kondo gehoord dat ik ook even ging kijken. Ze zal best goede tips hebben, maar ik vond het niet leuk om te kijken. Dus zelf maar ontdekken wat voor mij werkt. Kleding opvouwen deed ik vroeger wel, maar als je dan iets uit het midden van het stapeljte nodigt vind ik dat lastig, bovendien leent mijn huidige kleding kast zich niet voor stapeltjes. Ik heb dus alles hangen aan kleerhangers, dat werkt voor mij beter. Mijn kleding droog ik ook aan hangers aan het droogrek, dus nat ophangen en droog zo aan de hanger de kast in. Ik heb ook al veel weggedaan ,maar mijn spullen bedanken, daar ben ik ook te nuchter voor, wel probeer ik er wel voor te zorgen dat ik het niet klakkeloos wegdoe, maar zoveel mogelijk doorgeef , het zij aan mensen die ik ken of via de kringloop en de kledingcontainer voor het goede doel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vervelend die tenniselleboog, hopelijk knapt het met rust snel op en kun je weer handwerken. Je hebt intussen je kledinglades mooi op orde. Handige manier van opvouwen heeft Marie. Hopelijk vindt je moeder haar draai op de nieuwe woonplek.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een tennis elleboog praat me er niet van en het duurt een eeuwigheid voor het weer over is zegt ze uit ervaring! Heel veel sterkte voor je moeder en hopelijk slijt de boosheid want dat lijkt me moeilijk om mee om te gaan want het blijft je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat moeilijk, de situatie met je moeder. En dan ook nog een tenniselleboog en veel drukte, ja dan loopt het een beetje over. Maar opruimen geeft lucht, ook in je hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heftig hoor van je moeder...sterkte met alles..ook ik heb erg weinig inspiratie ..hoop dat het snel weer komt...en ja kondo...iedereen is ermee bezig een echte hype ...hihihihi....liefs Ria 💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als je in je huis opruimt, ruim je ook in je hoofd op.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Logisch toch dat je geen inspiratie hebt. Geen handwerk en zorgen om moeder.
    Maar wel eens lekker om je huis op te ruimen. Dit ziet er super strak en handig uit.
    Sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook in de lappenmand dus. Dat wordt dus okm het een beetje kalmer aan doen en dat is een hele kunst .
    Heel veel sterkte met moeders ,een hele zorg liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. sterkte met je moeder,en ook sterkte met je arm,en ja dat opruimen in de kast ,ik kan het eens proberen,lijkt wel handig

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die aflevering heb ik ook gezien! Heb je ook elk kledingstuk dat weg ging netjes bedankt? haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lees ik zomaar over het bericht van je moeder heen. Wat ontzettend naar voor jullie! Heel veel sterkte, hopelijk herstelt ze snel en goed!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goed bezig!!!
    En verder.....sterkte met alles, xx♡

    BeantwoordenVerwijderen