vrijdag 25 januari 2019

Pippa's ongeluk......

Genieten jullie ook zo van dit weer? 
Nu ik dit typ sneeuwt het hier. 
Maar helaas duurt dat niet meer zo lang en dan gaat het weer regenen.
Niets aan. Dus vanmorgen heb ik er nog maar even van genoten;

 Ik maakte foto's van dit gezellige 'dorpje';

 Afgelopen maandag was het ook zulks heerlijk weer.
Het was nog voor 8 uur, het vroor, de zon kwam op en ik liep met Pippa in het bos....

Ineens liep daar een kat....
Pippa stoof erachteraan ik riep nog dat ze moest stoppen.
Samen vlogen ze richting de weg. De kat had geluk, Pippa niet.
Wat een klap, Pippa tolde over de weg en kwam tegen een vluchtheuvel tot stilstand.

Ze stond wel gelijk op en kwam naar mij toe maar ze bloedde behoorlijk.
De man die de auto bestuurde zat verdwaasd voor zich uit te kijken.
Ik heb mijn excuses aangeboden en gezegd dat het echt niet zijn schuld was.
Wat ook een schrik voor hem!
Pippa liep immers los, wel in het bos maar toch.

Nadat de man weer verder was gereden heb ik de dierenarts gebeld en daar mochten we gelijk heen.
Zoonlief sliep toevallig ook thuis, dus hem wakker gebeld en hij kwam samen met zijn vriendin
 ons oppikken. En daar gingen we dan. Het was ondertussen kwart over 8...

Pippa was nogal gewond aan haar achterpoot. Dat het verder meeviel was wel een wonder.
Wat een klap! De dierenarts heeft haar daar gehouden en haar onder narcose gebracht.
Zo konden ze alles goed schoonmaken en hechten. 's Middags mochten we een verdwaasde suffe
Pippa ophalen, gelukkig ze was weer thuis......
Dus als je nu een zwarte hond met een rood verbonden pootje ziet hinkelen?
Dan is dat hoogstwaarschijnlijk Pippa, het gaat weer redelijk goed met haar. (En met mij ook....)

19 opmerkingen:

  1. Wat bizar dit! Onze Pippi heeft gisteren een ongeluk gehad. Ze is gevallen terwijl ze bij mijn ouders door de tuin stoof achter een balletje aan (zoals nog 999x gister). Maar begin vd avond ging het dus fout. Haar achterzijde is waarschijnlijk helemaal verlamd, we wachten het nog 24 uur af maar als er geen verbetering komt zal ze ingeslapen worden. Het is zo sneu.. Onze pip die niks meer kan, maar zo veel zou willen :-(
    Zij hinkt dus niet meer rond, maar wel een rood verband om haar achterpoot voor het infuus. Sterkte met Pippa en ik hoop dat ze snel weer de oude is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeetje Marike wat een afschuwelijk verhaal! Dan heb ik nog niets te klagen. Pippa komt er weer helemaal boven op! Wil je me nog laten weten hoe het is af gelopen? Heel veel sterkte in ieder geval. XX Esther

      Verwijderen
    2. We hebben haar zaterdag inderdaad in laten slapen, er veranderde nagenoeg niets. Zo jammer. En wat missen we haar :-( Maar de dierenarts zei ook eerlijk dat het een hele lange weg zou zijn als er wél verbetering was geweest. (Tenzij het een shock is, maar dan knappen ze ook vrij snel op).
      Ze was heel erg onrustig en paniekerig geweest in de dierenkliniek omdat ze heel veel wilde, wat niet lukte. Mijn hart brak echt toen ik dat hoorde :-(

      Hoe gaat het nu met Pippa?

      Verwijderen
  2. Je dorpje is prachtig in de sneeuw. Maar wat een schrik van de week. Gelukkig liep het goed af voor jullie Pippa.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Brrrrrr....ik moet er niet aan denken ook ik heb een hond die achter katten aangaat fijn dat het beter met pip gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei, wat een schrik voor Pippa, jou en zeker ook de bestuurder. Gelukkig is het redelijk afgelopen.
    Hm, dat dorpje.... ik wil naar Zweden! (Mogelijk deze zomer)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schrik!
    Gelukkig dat het inmiddels beter gaat!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pffffff echt vreselijk hoor....gelukkig gaat het weer met pippa...achhh arm beest arme jij...beterschap hoor liefs Ria 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och wat een schrik zeg. Wat fijn dat jullie snel terecht konden. Ik hoop dat ze snel weer de oude is.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is dus behoorlijk goed afgelopen zeg. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geluk gehad de bestuurder en de hond! Wat een schrik. Hoop dat Pipa goed herstelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je foto's van de houten huisjes zijn zo leuk en van het verhaal schrik ik. Gelukkig dat het goed afgelopen is. Dikke knuffel voor Pippa!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De foto's van je huisjes zijn prachtig en wat leuk gevonden met dat paardje voor de deur :) Maar van Pipa, dat is schrikken geweest, gelukkig dat het achteraf dan mee is gevallen en alles goed gaat komen. Wat lief dat je de bestuurder van de auto geruststelde, je zult zelf toch ook flink geschrokken zijn. Sterkte en een dikke knuffel voor Pipa, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beterschap voor Pippa!
    En nu zelf nog bekomen van de schrik.
    Dat dorpje van je foto's...prachtig!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pf.. wat een schrik. Hoop dat het goed komt.
    Ja, de sneeuw was heerlijk. Alles is weer weg, helaas.
    Gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jongens toch dat moet schrikken geweest zijn. Wat een geluk heeft ze gehad! Ook Arabische connecties zie ik? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oooo wat schrikken joh en wat zielig voor pippa ,gelukkig viel het nog mee en gaat het weer wat beter,sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat een schrik! Die van ons is ook niet te houden als ze een kat ziet, dus ik weet hoe het voelt. Je schrikt je helemaal suf, als er maar geen auto komt... gelukkig is het goed afgelopen! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach die arme schat, dikke knuffel!!!
    Prachtige foto's van je huisjes♡

    BeantwoordenVerwijderen